Zamieszanie w Elblągu. ZKM cofa wybór PKS. „Dzięki” Arrivie
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elbląg anulował rozstrzygnięciepierwszego zadania w przetarg na autobusową obsługę miejskich linii autobusowych.
O wyborze PKS Elbląg pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Przypomnijmy, że na sfinansowanie przewozów na obu pakietachelbląski ZKM przygotował prawie 100,555 mln zł brutto, w tym:
-
Budżet pierwszego pakietu to 46 494 000 zł brutto, co daje6,15 zł/wzkm netto;
-
Budżet drugiego pakietu to z kolei 54 060 789 zł brutto /5,92 zł/wzkm netto.
W pierwszym zadaniu – na osiem ofert – tylko oferta PKSElbląg zmieściła się w wyznaczonej kwocie, stąd też szybki wybór ZKM. Terazokazuje się, że cała sprawą zajmie się KIO z powodu … zbyt rażąco niskiej ceny.
Elbląg wybiera PKS
Przypomnijmy, że 29 czerwca w I zadaniu PKS Elbląg z ceną 44380 000 zł brutto, czyli 5,87 zł/wzkm netto otrzymał od komisji przetargowej najwięcej,bo 400 pkt i jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. PKS konkurowałtutaj z:
-
Arriva – 60 404 400 zł brutto, czyli 7,99 zł/wzkm netto – 293,88293,88 pkt
-
konsorcjum FES Instalacj (lider), FES Trading z Gdańska orazPKA Elbląg – 69 930 000 zł brutto, czyli 9,25 zł/wzkm netto (oferta odrzucona zpowodu nie wpłacenia wadium)
-
Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi – 71 400 000 zł brutto,czyli 9,39 zł/wzkm netto – 248,64 248,64 pkt
-
konsorcjum Meteor (lider) i Irex-2 ze Świętochłowic – 73 105200 zł brutto, czyli 9,57 zł/wzkm netto – 242,84 242,84 pkt
Czas na KIO
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Elblągu za długo nie cieszyłosię z wygranej, gdyż 24 lipca ZKM podjął decyzję o unieważnienie wyboru najkorzystniejszejoferty. Stało się tak, dzięki wniesieniu w dniu 9 lipca do KrajowejIzby Odwoławczej odwołania przez firmę Arriva Bus Transport Polska (zajmująca 2. pozycję w tym zadaniu pod względem liczby otrzymanych punktów), którazarzuciła zamawiającemu naruszenie:
-
badania , oceny oraz wyboru w postępowaniu (Pakiet nr 1)jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę PrzedsiębiorstwoKomunikacji Samochodowej w Elblągu;
-
zaniechania odrzucenia oferty złożonej przez Wykonawcę wpostępowaniu (w Pakiecie nr l );
-
zaniechanie udostępnienia odwołującemu u części wyjaśnieńwykonawcy w zakresie rażąco niskiej ceny bezskutecznie zastrzeżonych jakotajemnica przedsiębiorstwa.
Do toczącego się postępowania odwoławczego po stronie ZKM przystąpiłwykonawca Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej wElblągu.
W tej sytuacji ZKM Elbląg postanowił powtórzyć czynnościoceny i badania ofert w celu powtórnego dokonania oceny złożonych przez wykonawcówdokumentów i oświadczeń.
Czyli czekamy i na decyzję KIO w tej sprawie, i na powtórny wybór ZKM Elbląg, co pewnienastąpi jednocześnie.
Drugi pakiet
Dodajmy na koniec, że cały czas czekamy na rozstrzygnięcie wII zadaniu , gdzie zgłosiło się trzech oferentów, wszyscy spoza Elbląga i teoferty – wszystkie też ponad budżetem ZKM – są jeszcze w trakcie rozpatrywania.O ten pakiet walczą:
-
konsorcjum PKS Grodzisk Mazowiecki (lider) i PKS Gostynin -62 748 000 zł brutto, czyli 6,92 zł/wzkm netto
-
Mobilis – 76 944 000 zł brutto, czyli 8,48 zł/wzkm netto
-
konsorcjum PKS Tarnobrzeg (lider), Sławomir Bujak, Markpol zMielca – 80 559 360 zł brutto, czyli 8,88 zł/wzkm netto
Przypomnijmy, że Elbląg chce nowych autobusów, z klimatyzacjąi systemami obsługi pasażerów i spełniających normę Euro 6. Umowa na przewozy welbląskiej komunikacji miejskiej ma obowiązywać 7 lat.
„