Zambrów szuka operatora komunikacji miejskiej na trzy lata
Zambrów ogłosiło przetarg, którego przedmiotem jest świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego w zakresie komunikacji miejskiej.
Co rzadko spotykane w miastach tej wielkości, Zambrów chce zakontraktować usługę transportu publicznego na trzy lata: od 2023 do 2025, od poniedziałku do piątku, w dni robocze oraz w dni nauki szkolne. Wybrany przewoźnik rozpocznie przewozy od 1 stycznia.
Linie do wzięcia
Zamawiający wystawił pod młotek dwie linie:
- linia 1 - podstawowa: Szpital Pętla- Magazynowa Pętla - 14 kursów (w tym 4 kursy przedłużone przez ul. Strzelniczą, ul. Sitarską, ul. Konopnickiej) i z powrotem – 13 kursów (w tym 5 kursów przedłużonych przez ul. Strzelniczą, ul. Sitarską, ul. Konopnickiej),
- linia 2 - szkolna: Szpital Pętla- Magazynowa Pętla przez ul. 71 Pułku Piechoty i ul. Armii Krajowej – 3 kursy i z powrotem - przez ul. ul. 71 Pułku Piechoty i ul. Armii Krajowej – 3 kursy.
Szacowana liczba wozokilometrów w okresie zamówienia (36 miesięcy) wynosi 139 725 km. Urzędnicy zastrzegli jednak, że liczba ta może zostać zmieniona o nie więcej niż 20% w stosunku do przewidywanej łącznej liczby wozokilometrów.
Miasto ma również dodatkowe wymagania względem przewoźnika, a w szczególności:
- opracowanie i zamontowanie przed dniem rozpoczęcia świadczenia usługi czytelnych rozkładów jazdy w postaci druków, tablicy montażowej, niezbędnych uchwytów itp. na każdym z przystanków w sposób trwały pod istniejącymi znakami D-15 lub w przypadku występowania wiaty przystankowej wewnątrz wiaty na jej konstrukcji,
- opublikowanie i aktualizowanie na swojej stronie internetowej lub portalu społecznościowym aktualnych rozkładów jazdy,
- utrzymywania rozkładów jazdy na przystankach autobusowych, w szczególności uzupełnianiu ich braków w przypadku zniszczenia w sposób umyślny lub losowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wymagania taborowe
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania odpowiedniej liczby pojazdów - minimum 3 autobusy do realizacji całości usługi. Mają być one wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 r. Będą to konstrukcje niskopodłogowe lub częściowo niskopodłogowe, przy czym drzwi muszą być dostępne z niskiej podłogi, posiadać pochylnię ułatwiająca wjazd wózkiem. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym (poziom emisji spalin min. Euro 5) lub gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub o napędzie zeroemisyjnym. Każdy pojazd powinien posiadać nie mniej niż 70 miejsc, w tym co najmniej 20 miejsc siedzących typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu. Autobusy muszą posiadać system informacji pasażerskiej tj. elektroniczne tablice kierunkowe wykonane w technologii LED. Oprócz tego autobusy na bokach, poniżej przeszkleń muszą być oznakowane herbem miasta Zambrów i napisem ,,Komunikacja Miejska Zambrów”.
Formalności
Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 21 listopada.