Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zakrzew ma umowę z Solarisem. Z nowymi autobusami ruszy komunikacja

infobus
17.11.2022 11:00

14 listopada Gmina Zakrzew podpisała umowę z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę czterech autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric wraz z punktami ładowania.

Wartość zadania to 12 786 096,00 zł. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot umowy do dnia 10 sierpnia 2023 roku. O tym kontrakcie i jedynej ofercie producenta z Bolechowa pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Całe zadanie to koszt około 13 mln zł.

komunikacja od nowa

Gmina skorzystała z II edycji programu „Zielony Transport Publiczny” prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, który przyznał jej 72 proc. dofinansowania. W ramach przetargu samorząd zakupi cztery elektrobusy klasy MAXI iod firmy Solaris, która dodatkowo zainstaluje punkty ładowania autobusów: cztery na przystanku końcowym linii w Zakrzewie o mocy 120 kWh i cztery w bazie na Wacynie o mocy 40 kWh.

-"Autobusy są elektryczne i zeroemisyjne, niskopodłogowe, klimatyzowane z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych. Będą ładowane przez system plug-in i będą wyposażone w automaty biletowe - powiedział Krzysztof Musiał, dyrektor handlowy z firmy Solaris Bus & Coach.

Zawarty kontrakt oznacza, że Zakrzew będzie kolejną gminą w Polsce (po Miechowie czy Wrześni), , która kupuje nowe autobus elektryczne rusza z organizacją lokalnego transportu. Planowany termin uruchomienia transportu zbiorowego przewidziany jest na dzień 16 sierpnia 2023 roku. Wówczas gmina uruchomi siatkę połączeń z Radomiem oraz mniejszymi miejscowościami.

fot. UG Zakrzew

Cztery linie

Gminnych linii będzie co najmniej cztery. Trzy autobusy będą obsługiwać połączenia pomiędzy Zakrzewem i Radomiem. Będą jeździć w pętli z Zakrzewa do dworca PKP w Radomiu, po czym wrócą do Zakrzewa. Czwarty autobus będzie komunikował mniejsze miejscowości w gminie z Zakrzewem, gdzie znajduje się ośrodek zdrowia czy posterunek policji.

-„Proces pozyskiwania pieniędzy na zakup autobusów i procedury przetargowe trwają od 2021 roku. Teraz musimy powołać zakład budżetowy, który będzie operatorem komunikacji gminnej, otrzymać zezwolenie na prowadzenie działalności związanej z transportem regularnym oraz zgody na zatrzymywanie się na przystankach na terenie Radomia” – wyjaśnił „Gazecie Wyborczej” wójt Leszek Margas.