Zakopane kupuje niskoemisyjne autobusy, czyli z silnikami diesla Euro 6
1 marca Urząd Gminy i Miasta Zakopane ogłosił przetarg na zakup 3 szt. autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6.
Tym razem stolica Tatr poszukuje większy tabor – z klasy MAXI, a zamówienie realizowane jest z własnego portfela.
Czas na diesle
Kontrakt obejmuje dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości od 11,80 do 12,20 m., zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6, identycznych, tej samej marki, rok produkcji 2022 r. Wszystkie pojazdy mają dotrzeć do Zakopanego w ciągu 240 dni od podpisania umowy.
Przetargowe wymagania to m.in.
- wpłacone wadium w wysokości 10000.00 zł;
- należyte doświadczenie, czyli ciągu ostatnich 3 lat wykonana dostawa co najmniej 3 sztuk autobusów zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6 niskopodłogowych o długości od 11,80 do 12,20.
- posiadanie środków finansowych w wysokości nie mniejszej ni. 1 000 000,00 PLN
Z kolei termin składania ofert wyznaczono na 29 marca. Złożone oferty zostaną ocenione na podstawie trzech kryteriów:
- Okres gwarancji / Waga: 20
- Termin realizacji dostawy / Waga: 20
- Cena - Waga: 60
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
elektrycznA oferta
Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r., Gmina Zakopane otrzymała ponad 7,2 mln zł dotacji z programu NFOŚiGW - Zielony Transport Publiczny na zakup 3 szt. autobusów elektrycznych. Całkowity, rzeczywisty koszt realizacji przedsięwzięcia to ok. 10,6 mln zł.
W ramach projektu planowana jest budowa i montaż infrastruktury niezbędnej do utrzymania i właściwej eksploatacji pojazdów tj. uruchomienie fabrycznie nowych 5 stacji ładowania zajezdniowego przeznaczonych do jednoczesnego ładowania akumulatorów wszystkich 3 pojazdów. Stacje zostaną zlokalizowane w dwóch punktach na terenie miasta Zakopane: jedna z nich w Kuźnicach dwie na zakopiańskim Dworcu Autobusowym.
Przewidziano również instalację oprogramowania do zdalnego zarządzania procesem ładowania i monitorowania stanu pracy poszczególnych stacji ładowania. Nowy sprzęt będzie obsługiwać 14 przeszkolonych w ramach projektu pracowników przewoźnika – 8 kierowców (2 osoby na pojazd oraz 2 kierowców zapasowych) oraz 6 mechaników. Działania zostaną zakończone z końcem marca 2023 r.
O jedynej złożonej ofercie - od Solarisa - w tym postępowaniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.