Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zakopane kupuje niskoemisyjne autobusy, czyli z silnikami diesla Euro 6

infobus
01.03.2022 19:30

1 marca Urząd Gminy i Miasta Zakopane ogłosił przetarg na zakup 3 szt. autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6.

Tym razem stolica Tatr poszukuje większy tabor – z klasy MAXI, a zamówienie realizowane jest z własnego portfela.

Czas na diesle

Kontrakt obejmuje dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości od 11,80 do 12,20 m., zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6, identycznych, tej samej marki, rok produkcji 2022 r. Wszystkie pojazdy mają dotrzeć do Zakopanego w ciągu 240 dni od podpisania umowy.

Przetargowe wymagania to m.in.

  • wpłacone wadium w wysokości 10000.00 zł;
  • należyte doświadczenie, czyli ciągu ostatnich 3 lat wykonana dostawa co najmniej 3 sztuk autobusów zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6 niskopodłogowych o długości od 11,80 do 12,20.
  • posiadanie środków finansowych  w wysokości nie mniejszej ni. 1 000 000,00 PLN

Z kolei termin składania ofert wyznaczono na 29 marca. Złożone oferty zostaną ocenione na podstawie trzech kryteriów:

  • Okres gwarancji / Waga: 20
  • Termin realizacji dostawy / Waga: 20
  • Cena - Waga: 60

elektrycznA oferta

Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r., Gmina Zakopane otrzymała ponad 7,2 mln zł dotacji z programu NFOŚiGW - Zielony Transport Publiczny na zakup 3 szt. autobusów elektrycznych. Całkowity, rzeczywisty koszt realizacji przedsięwzięcia to ok. 10,6 mln zł.

W ramach projektu planowana jest budowa i montaż infrastruktury niezbędnej do utrzymania i właściwej eksploatacji pojazdów tj. uruchomienie fabrycznie nowych 5 stacji ładowania zajezdniowego przeznaczonych do jednoczesnego ładowania akumulatorów wszystkich 3 pojazdów. Stacje zostaną zlokalizowane w dwóch punktach na terenie miasta Zakopane: jedna z nich w Kuźnicach dwie na zakopiańskim Dworcu Autobusowym.

Przewidziano również instalację oprogramowania do zdalnego zarządzania procesem ładowania i monitorowania stanu pracy poszczególnych stacji ładowania. Nowy sprzęt będzie obsługiwać 14 przeszkolonych w ramach projektu pracowników przewoźnika – 8 kierowców (2 osoby na pojazd oraz 2 kierowców zapasowych) oraz 6 mechaników. Działania zostaną zakończone z końcem marca 2023 r.

O jedynej złożonej ofercie - od Solarisa - w tym postępowaniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.