Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zakopane kupi kolejne autobusy od Solarisa. Trzy z silnikami diesla

infobus
25.04.2022 19:00

25 kwietnia Gmina i Miasto Zakopane wybrało najkorzystniejszą ofertę w przetargu n zakup trzech autobusów miejskich, niskopodłogowych z silnikami diesla.

W odróżnieniu od wcześniejszego kontraktu, tym razem stolica Tatr poszła w klasę MAXI, a zamówienie realizowane jest z własnego portfela. Wspólny mianownik to dostawca taboru – firma Solaris Bus & Coach.

JEDNA OFERTA

5 kwietnia Zakopane poinformowało, ile zamierza przeznaczyć pieniędzy na sfinansowanie zamówienia. To kwota 3.658.536, 50 PLN netto / 4.500.000,00 PLN brutto, co daje jednostkową kwotę za zakopiański autobus klasy MAXI na poziomie 1.219.512 PLN netto.

Z kolei jedyna złożona oferta – od firmy Solaris Bus & Coach – opiewała na kwotę 3.855.000 PLN netto / 4.741.650 PLN brutto, co oznacza jednostkową kwotę za Urbino 12 z silnikiem diesla na poziomie 1.285.000 PLN netto.

Tym samym Solaris nieznacznie przekroczył budżet zamawiającego o 241.650 PLN brutto. Nie była to duża różnica, dlatego przy dzisiejszej sytuacji na rynku gmina szybko znalazła brakujące funduszy i dzisiaj dokonała wyboru oferty Solarisa, Czekamy teraz na szybkie podpisanie umowy.

Przypomnijmy, że zamawiającemu się spieszy – w kryteriach wyboru najkorzystniejszej oferty mieliśmy (obok okresu gwarancji - 20  i cenie – 60) właśnie termin realizacji dostawy i to z wagą 20%.

elektryki za rok

Przypomnijmy, że 25 marca burmistrz Miasta Zakopane Leszek Dorula podpisał umowę na zakup pierwszych w tym mieście autobusów elektrycznych – trzech Urbino 12 electric od firmy Solaris. Nowoczesne autobusy, w pełni napędzane energią elektryczną, trafią do stolicy Tatr w ciągu roku.

Kontrakt obejmuje także dostawę dwóch ładowarek zajezdniowych, dwóch stacji pantografowych oraz ładowarki mobilnej. Wartość kontraktu wynosi blisko 12 mln złotych. Autobusy elektryczne będą obsługiwać nową linie użyteczności publicznej Spyrkówka – Rejon Dworca – Kuźnice – Spyrkówka oraz zastąpią istniejący tabor na linii nr 11: Zakopane Cyrhla – Zakopane Krzeptówki przez Rejon Dworca.

Historia współpracy Solarisa ze stolicą Tatr sięga 2013 roku, kiedy to w Zakopanem testowany był elektryczny Urbino. Pojazd kursował m.in. na trasie do Morskiego Oka i do Kuźnic. W 2016 roku, w ramach umowy z firmą TESKO, Solaris dostarczył do Zakopanego cztery Urbino 8,9 LE. Te najkrótsze spośród niskoemisyjnych Solarisów przeznaczone zostały do obsługi pierwszych w historii miasta regularnych linii miejskich.