Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Zadania specjalne? WAS z lotniskowym Nowym Urbino 12 electric

infobus
30.10.2018 14:00
WELCOME Airport Services jest największym pod względem ilości obsługiwanych przewoźników agentem handlingowym w Polsce. Firma zdecydowała się na pomysłowy krok. Jako pierwsza w Polsce kupiła elektrobus do obsługi lotniska. Elektryczny Solaris Urbino 12 będzie służył pasażerom warszawskiego Okęcia.
Nowy Urbino 12 electric trafił do WAS dwa tygodnie temu. To ex demonstracyjny egzemplarz. Może on pomieścić do 70 pasażerów. Z myślą o lotniskowej eksploatacji został on przebudowany tak, aby móc przewieźć jak najwięcej pasażerów na stojąco i z bagażem podręcznym. Ponadto jest wyposażony klimatyzację z napędem elektrycznym.
Baterie Solaris Hight Energi o pojemności 240 kWh pozwalającą na przejechanie w warunkach miejskich min. 140 km bez konieczności podładowania. Jednak w warunkach warszawskiego lotniska taki autut w zupełności zapewni możliwości jeżdżenia przez kilka dni na jednym ładowaniu. Bateryjny Solaris posiada napęd warszawskiego Medcomu. Jest ponadto wyposażony w dwa silniki trakcyjne asynchroniczne umieszczone w tylnej osi napędowej ZF AVE130, każdy o mocy 60 kW (w momencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW).
WAS jest posiadaczem nowiutkiego elektrycznego Urbino 12 od dwóch tygodni. Warto podkreślić, że spółka jako pierwszy agent handlingowy w Polsce będziemy wozić pasażerów elektrobusem. Jako pierwsi będą mogli okazje to docenić pasażerowie warszawskiego Okęcia.
Spec-busy, czyli Solaris niczego się nie boi
Wśród zrealizowanych do tej pory dostaw autobusów specjalnych Solaris może pochwalić się mobilnym centrum kosmetycznym, mobilnym centrum filmowym, wozami służącymi jako mobilne centra dowodzenia Straży Pożarnej czy dostawami mobilnych centrów krwiodawstwa dla Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie. Dwa spośród 'krwiopijców' zamówionych przez RCKiK z Katowic to pojazdy unikatowe na skalę światową – to bowiem pierwsze na świecie autobusy o takim przeznaczeniu z napędem elektrycznym. Z kolei lotniskowe autobusy polskiego producenta wożą pasażerów lotnisk m. in w Poznaniu, Warszawie, Paryżu, Hamburgu, Oslo, Madrycie, Barcelonie czy na słonecznej Majorce.