Za kierownicą autobusu (21) – Powrót do Wrocławia
Czas na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów. Z nad morza przeskakujemy do Wrocławia – do kolejnej prywatnej firmy na naszej trasie. O pracy w spółce Michalczewski opowiada nam Filip.
InfoBus.pl: Jak zostałeś kierowcą autobusu ?
Filip: Praca kierowcy autobusu i cała komunikacja fascynowały mnie od małego. Wszędzie z rodzicami jeździliśmy autobusami, wtedy zawsze siadałem koło kierowcy i podziwiałem jak prowadzi, lub siadałem za kierowcą i udawałem że ja prowadzę 😀 Po ukończeniu szkoły pracowałem jako kierowca taksówki, w między czasie odkładałem sobie na kurs i zacząłem zbierać modele autobusów. Poznałem wielu kierowców którzy pomogli rozwinąć mi pasję oraz wkręcili w szczegóły pracy kierowcy jak to wszystko wygląda.
W 2016 roku udało się zapisać na kurs i po skończonym kursie zacząłem pracę w firmie Michalczewski spółka w oddziale Radomskim a po półtora roku przeniosłem się do oddziału we Wrocławiu.
Co w tym zawodzie daje najwięcej satysfakcji?
Najwięcej satysfakcji daje mi odpowiedzialność jaka spoczywa na mnie gdy w godzinach szczytu wiozę kilkadziesiąt osób autobusem. Wiem że ode mnie zależy bezpieczeństwo tych ludzi. Również lubię pomagać osobom niepełnosprawnym. Zawsze miło się robi jak taka osoba podziękuje za pomoc, życzy miłego dnia itp.
Jak oceniasz warunki finansowo-socjalne?
Warunki finansowe są bardzo dobre. Po ostatniej podwyżce w firmie jeszcze się poprawiły. Jeżeli chodzi o warunki socjalne to też jest dobrze. Przy każdej większej pętli znajduje się punkt socjalny dla kierowców gdzie można iść spokojnie zjeść posiłek lub napić się gorącej herbaty bądź kawy.
Autobusy – jakim modelem teraz jeździsz? Czy chciałbyś go zamienić na jakiś inny?
Aktualnie na stanie posiadam MAN-a Lion's City G z 2015 roku. Nie zamieniłbym go na inny ale bardzo lubię również jeździć dla odmiany innymi modelami jakie mamy we flocie między innymi Man lion's city o długości 12 m oraz Solarisami Urbino 8,6. Te ostatnie mają pieszczotliwą nazwę wśród kierowców naszej firmy. Mówią na nie „pimpusie”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pasażerowie – czy warto być dla nich miłym, czy lepiej zachowywać dystans?
Lepiej być miłym. Wiadomo że trafiają się różni pasażerowie. Czasami lepiej nie dyskutować tylko robić swoje. Sam się o tym nie raz już przekonałem na własnej skórze
Jeden dzień z pracy kierowcy w Twojej firmie. Jak to wygląda?
Aktualnie pracuję na zmiany B tak zwane popołudniówki. Autobus przejmuję na mieście. Podmiany są o różnych godzinach. Czasami jest to 12, 13,14 lub 15. Zmianę od 12 kończy się około godziny 19-20. Zmiany od 13,14,15 kończą się o 23 a czasami po północy. Wtedy zjeżdżam na zajezdnię, tankuję autobus, uzupełniam Ad Blue i zostawiam autobus do umycia.
Podsumowując – poleciłbyś pracę w Twojej firmie innym osobom?
Oczywiście że polecam pracę w firmie Michalczewski. Jest miła atmosfera, zawsze można bez problemu załatwić urlop lub wolne w razie potrzeby, jest dużo młodych osób, mamy pokój kierowców gdzie zawsze można porozmawiać z innymi kierowcami na wszystkie tematy
Na koniec zapraszamy wszystkich kierowców zainteresowanych autobusowymi opowieściami do kontaktu pod adresem [email protected] lub poprzez FB. Chcemy o Was pisać na łamach InfoBusa, a w zamian – w ramach skromnego podziękowania – wyślemy Wam autobusowy gadżet. W tym roku to model autobusu Mercedes Conecto, który ufundowała firma EvoBus Polska.
„