Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Za kierownicą autobusu (20) – GAiT Gdańsk

infobus
20.04.2019 17:00

Zapraszamy na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów. Z Krakowa – prawie jak na wakacje – jedziemy nad morze, gdzie o pracy w Gdańskich Autobusach i Tramwajach opowie nam Arek. Zaczynamy!

InfoBus.pl: Jak zostałeś kierowcą autobusu?

Arek: Od dziecka było to moim marzeniem, aby prowadzić autobus szczególnie interesowały mnie zabytkowe modele autobusów takie jak Ikarus czy Jelcz.P o zakończonej służbie wojskowej postanowiłem zrobić prawo jazdy kategorii D, czyli na autobus i tak po skończonym egzaminie, który zdałem za pierwszym razem i od razu zatrudniłem się dawnym Zakładzie Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, obecnie Gdańskich autobusach i Tramwajach . Moją przygodę na autobusach zaczynałem na starym Jelczu tak zwanym” Migu”, jeździłem na liniach nocnych i dziennych, jednak po roku czasu przeszedłem tylko na zmiany dzienne, i tak jest i do tej pory. To już 14 lat, jak jeżdżę w Gdańskich autobusach i Tramwajach

InfoBus.pl: Czy jesteś zadowolony z tej pracy?

Arek: Tak, ta praca sprawia mi wiele satysfakcji , każdy dzień jest inny, jedynie co bym zmienił to, żeby było więcej wyrozumiałości od pasażerów i żeby bardziej doceniali naszą pracę.

InfoBus.pl: A jak oceniasz warunki finansowo-socjalne?

Arek: Warunki finansowe w naszej firmie są zadowalające, po ostatnich dość znacznych podwyżkach w firmie przybyło sporo nowych kierowców, w tym wiele kobiet . Warunki socjalne w ostatnich latach również się poprawiły, na każdym większym punkcie końcowym mamy tak zwaną dyspozytornie wiele z nich jest nowych, są wyposażone w klimatyzacje itp .

InfoBus.pl: Jakim autobusem teraz jeździsz? Czy chciałbyś go zamienić na jakiś inny?

Arek: Obecnie jeżdżę najnowszym nabytkiem w naszej flocie, czyli Mercedes Citaro G z 2018 r. To chyba jeden z najlepiej wyposażonych autobusów. Posiada wiele udogodnień dla kierowcy i śmiało mogę powiedzieć, że dyrekcja naszej firmy przy większych przetargach bierze wszelkie uwagi dotyczące nowego taboru , co wpływa na komfort pracy w takim autobusie. Dlatego – szczerze: nie zamieniłbym Citaro na żaden inny model, ponieważ ten autobus spełnia wszystkie moje oczekiwania. Nic dodać nic ująć. Wszystko jest na plus.

InfoBus.pl: Pasażerowie… Czy warto być dla nich miłym, czy lepiej zachowywać dystans?

Arek: Lepiej być miłym. Tak uważam. Jak ktoś lubi ten zawód po prostu nie ma powodu, aby być niemiłym dla innych. Sam się o tym przekonałem, że czasem lepiej jest się uśmiechnąć niż wdawać się w dyskusje na przykład z nietrzeźwym pasażerem…

InfoBus.pl: Jeden dzień z pracy w GAiT. Jak to u Ciebie wygląda?

Arek: Godzina 3 – pobudka. Chwilę przed 4 rano jestem w zajezdni i zaczynam od kontroli trzeźwości. Szybki rzut okiem na grafik, biorę dokumenty rozkład jazdy, kartę drogową i udaję się do autobusu. Włączam system komputerowy i odpalam autobus. Sprawdzam sprawność pojazdu, wypełniam kartę drogową i wyruszam w trasę… Zabieram pierwszych pasażerów. Po paru kursach czas na przerwę. Po skończonej służbie szybka podmiana kierowców i do domu. I tam chwila wytchnienia.

InfoBus.pl: Podsumowując – polecasz pracę kierowcy w GAiT?

Arek: Tak, jest pełna wrażeń, a co najważniejsze jest bardzo dużo udogodnień dla kierowców. Firma oferuje bardzo dobre warunki socjalne dla naszych dzieci, jak i pracowników. Wspiera nas w dyscyplinach sportowych, takich jak biegi, strzelnice, a dzieciom dofinansowuje kolonie czy zimowiska. Naprawdę widać, że dokładają wszelkich starań, aby kierowcy mieli dobry komfort pracy za dosyć dobre pieniądze. Dlatego warto.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Na koniec zapraszamy wszystkich kierowców zainteresowanych autobusowymi opowieściami do kontaktu pod adresem [email protected] lub poprzez FB. Chcemy o Was pisać na łamach InfoBusa, a w zamian – w ramach skromnego podziękowania – wyślemy Wam autobusowy gadżet. W tym roku to model autobusu Mercedes-Benz Conecto, który ufundowała firma EvoBus Polska.