Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Za kierownicą autobusu (15) – PKA Gdynia

infobus
16.03.2019 15:00

Zapraszamy na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów. Z Wrocławia jedziemy ponownie do Gdyni – tym razem do PKA, gdzie o pracy w tej spółce opowie nam Andrzej.

InfoBus.pl: Jak zostałeś kierowcą autobusu?

Andrzej: Od dziecka zawsze chciałem zostać kierowcą autobusu, tak jak mój Tata. Jako dziecko często z nim jeździłem i tak zostało. Poszedłem do szkoły zawodowej, aby zdobyć zawód kierowcy – mechanika, ale … nie było takiego kierunku, więc zostałem elektromechanikiem. Zaraz po wojsku rozpocząłem pracę, jako elektromechanik w PKA Gdynia, gdzie pracuje do dnia dzisiejszego. Po trzech latach zrobiłem kurs na trolejbusy i jeździłem nimi – marki Jelcz – kilka dni w miesiącu. To trwało około roku, a potem zrobiłem prawo jazdy kategorii D i uciekłem z warsztatu. Dzisiaj nie wyobrażam sobie innej pracy.

InfoBus.pl: Jaki oceniasz warunki finansowo-socjalne w PKA?

Andrzej: Warunki finansowe wiadomo, mogłyby być lepsze, ale dla mnie najważniejsze jest to, że mam pracę, którą bardzo lubię.

InfoBus.pl: Autobusy – jakim modelem teraz jeździsz? Czy chciałbyś go zamienić na jakiś inny?

Andrzej: Pierwszym moim autobusem przydziałowym był Jelcz M11, później Mercedes, Neoplan K4016, Solaris Urbino 12, a obecnie Solaris Urbino 18, którym bardzo lubię jeździć i wraz ze zmiennikiem dbamy o niego. Już nie długo czeka nas dostawa nowych MAN-ów, więc pewnie przesiądę się na MAN-a.

InfoBus.pl: Pasażerowie. Czy warto być dla nich miłym?

Andrzej: Pasażerowie, jak wiadomo są różni, a ile ludzi – tyle charakterów. Więc szanujmy się wzajemnie.

InfoBus.pl: Jeden dzień z pracy kierowcy w Twojej firmie. Jak to wygląda?

Andrzej: Od kilku lat jeżdżę na zmianę A, więc rano pobieram dokumenty od dyspozytora i idę do autobusu wykonać OC, czyli obsługę codzienną. Sprawdzam wizualnie autobus i stan oleju. Następnie przecieram kierownicę, zamiatam podłogę w kabinie, ścieram kurz z pulpitu i idę po wodę, żeby umyć podłogę w kabinie oraz felgi. Muszą być czyste.

InfoBus.pl: Polecasz pracę w PKA?

Andrzej: Tak, oczywiście, – jak najbardziej polecam pracę w mojej firmie.

InfoBus.pl: Dzięki za rozmowę

Na koniec zapraszamy wszystkich kierowców zainteresowanych autobusowymi opowieściami do kontaktu pod adresem [email protected] lub poprzez FB. Chcemy o Was pisać na łamach InfoBusa, a w zamian – w ramach skromnego podziękowania – wyślemy Wam autobusowy gadżet. W tym roku to model autobusu Mercedes-Benz Conecto, który ufundowała firma EvoBus Polska.