Za elektrobusami ? elektryczny ciągnik

infobus
12.08.2015 19:06

W ramach pilotażowego projektu realizowanego wspólnie przez BMW oraz firmę logistyczną SCHERM na drogi Monachium wyjechał 40-tonowy elektryczny ciągnik siodłowy.

Dzięki całkowicie elektrycznemu napędowi, ta przyjazna środowisku ciężarówka, porusza się po drogach praktycznie bezszelestnie. Dopuszczona do ruchu e-ciężarówka, która ma utorować drogę dla większego wykorzystania pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym w transporcie towarów, została oficjalnie zaprezentowana w lipcu przez Panią  Ilse Aigner, Minister ds. Gospodarki i Mediów, Energii i Technologii Wolnego Kraju Bawarii. Od początku lipca w pełni elektryczna ciężarówka pokonywała dystans pomiędzy centrum logistycznym firmy SCHERM i jednym z zakładów BMW kilka razy dziennie, dostarczając części zamienne do pojazdów, takie jak amortyzatory, sprężyny oraz przekładnie kierownicze.

W ramach tego projektu Continental wyposażył ciągnik siodłowy z napędem elektrycznym Terberg YT202-EV w komplet opon z zoptymalizowanym oporem toczenia i o przedłużonej żywotności. Na osi skrętnej zamontowano model Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5, który zapewnia zoptymalizowany opór toczenia. Idealnym dopełnieniem są zamontowane na osi prowadzącej opony Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 295/55 R22.5. W naczepie elektrycznej ciężarówki zamontowano opony do naczep Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 445/45 R19.5, które zapewniają optymalny opór toczenia i przedłużoną żywotność. Zamontowany w pojeździe system monitorowania ciśnienia ContiPressureCheck?   kontroluje poziom ciśnienia w oponach elektrycznej ciężarówki w czasie rzeczywistym i na bieżąco wysyła do komputera pokładowego dane dotyczące ciśnienia
i temperatury wszystkich opon. To kolejny projekt Continental realizowany w ramach rozwoju zrównoważonego transportu.