Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Za bary z kryzysem. Nowe piętro w Neobusie!

infobus
21.12.2020 08:00

17 grudnia autobusowy przewoźnik Neobus Polska odebrał kolejny, nowy autobus w tym roku. I to w wersji dwupokładowej!

-„Mamy to! Dziś odebraliśmy nasz i Wasz prezent świąteczny” – tak podsumowała swoją najnowsze inwestycję firma z Niebylca.

O wcześniejszych zakupach i partii trzech trzyosiowych Futur pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Teraz przyszedł czas na "Jej Wysokość" VDL Futura FDD2 141/510. To szczególne wydarzenie biorąc pod uwagę kryzysową mizerią na autobusowym rynku. Czas to przełamać!

Taborowe plany

-„Nasze ambitne plany taborowe na rok 20210 pokrzyżowała pandemia, ale nie pooddajemy się i cały czas bierzemy się z kryzysem za bary. Przed COVID-em zamówiliśmy na ten rok w sumie trzy autobusy piętrowe marki VDL. Na razie odebraliśmy jeden, drugi dojedzie do nas najprawdopodobniej na początku 2021 roku, a co będzie dalej – zobaczymy” – powiedział nam Marcin Czurczak, wiceprezes Neobus Polska.

Dlaczego firma stawia na pojazdy dwupokładowe?

-„Autokary piętrowe cieszą się wielkim powodzeniem i są doceniane przez naszych pasażerów. Ich zdaniem są one bardziej komfortowe niż autokaru jednopokładowe. Do tego dochodzi ekologia i ekonomia. Nasze piętra zabierają na pokład do 96 osób, co powoduje, że na tę chwilę są one najbardziej ekologicznym środkiem transportu w przeliczeniu jednostek emisji na jednego pasażera. Do tego ograniczają one liczbę samochodów osobowych na naszych drogach, co np. w przypadku Zakopanego ma kapitalne znaczenie. Policzmy! Zakładając optymistycznie, że własnym samochodem podróżują średnio trzy osoby, to gdyby skorzystali oni z naszego autokaru to  automatycznie na ulicach, jak i na parkingach byłoby mniej o około 31 samochodów. Warto o tym pomyśleć!” – dodaje Marcin  Czurczak.

Dwupokładowa flota firmy z Niebylca to teraz pięć autokarów piętrowych marki VDL i jedna Setra S431 DT. Natomiast cały tabor Neobusu  liczy teraz 32 autobusy – głównie marki VDL. Warto dodać, że jej średni wiek to …. dwa lata! To jak na przewoźnika działającego wyłącznie na liniach krajowych święty wynik.

Gdzie pojedzie piętro?

Najnowszy autokar będzie eksploatowany na wszystkich liniach krajowych podkarpackiej spółki, ale na pewno pojawi na prestiżowej linii Warszawa - Kraków - Zakopane.

-„Cały czas dbamy o komfort na krajowych liniach i staramy się, że był on jak najwyższy. O powrocie klienta do naszych autobusów decydują czasami drobiazgi, takie jak: toaleta czynna cały rok i to bez względu na porę roku, cyklicznie czyszczona klimatyzacja, czy w pełni uchylne i rozsuwane fotele. Do tego bezpłatny internet plus moim zdaniem najważniejsze sprawa – działające gniazdka 230V pod każdym fotelem. To pozwala pasażerom wykonywać obowiązki służbowe lub zająć się różnego rodzaju rozrywką. Wtedy podróż przebiega szybko, klient jest zadowolony i jest szansa, że pojedzie Neobusem po raz kolejny, a nam na tym bardzo zależy - podkreśla Marcin Czurczak.

Trochę techniki

Zakupiony przez podkarpackiego przewoźnika autobus VDL Futura FDD2 141/510 to najdłuższe "piętro" VDL, czyli trzyosiowy model o długości 14 145 mm i maksymalnej pojemności aż 96 + 1 + 1 pasażerów. Do tego dochodzi 9,3 m3 miejsca na bagaż.

Sercem FDD2 jest silnik MX-13 Euro 6 o pojemności 12,9 l, mocy 375 kW (510 KM), momencie obrotowym 2500 Nm w szerokim zakresie od 1,000 do 1,425obr/min.

Teraz z MX-13 nie współpracuje już automatyczna skrzynia biegów ZF AS Tronic 12 AS2701 (jak we wcześniejszych modelach FDD), tylko najnowsza, 12-stopniowa skrzynia biegów ZF Traxon. Podobno jest w niej moc!

Masa własna FDD to 18255 kg przy DMC wynoszącym 26 000kg.