Z Zielonej Góry do Paryża: Ponad 1100 ładowarek dla pięciu zajezdni autobusowych

infobus
03.03.2024 19:02

Zielonogórska Ekoenergetyka zawarła kolejną gigantyczną umowę na autobusowe ładowarki, które cieszą się coraz większym wzięciem w Europie.

Po Nobinie i kontrakcie na 140 sztuk, teraz Paryż złożył swoje kolejne zamówienia na produkty Ekoenergetyka. To ponad 1100 ładowarek i jednocześnie kamień milowy dla Grupy RATP i zrównoważonego transportu miejskiego stolicy Francji.

pięć zajezdni

RATP, operator transportu publicznego w Paryżu, złożył zamówienie na sieć 1100 ładowarek firmy Ekoenergetyka.

Wdrożenie obejmuje ustawienie ładowarek w 5 różnych lokalizacjach na terenie Paryża. Chociaż sieć posiada już ładowarki o mocy 90 kW, nacisk kładzie się na bardziej wydajne rozwiązania w zakresie ładowania, dostosowane do potrzeb floty miejskiej.

Najlepszą strategią okazało się nocne ładowanie w zajezdniach, zapewniające, że flota będzie gotowa do pracy każdego ranka, w pełni mocy i przy minimalnym wpływie na sieć miejską w godzinach szczytu.

-„Paryż już w tym momencie jest liderem w elektryfikacji miast, mogąc poszczycić się dużą flotą autobusów elektrycznych i w pełni elektrycznym systemem metra. RATP, zawsze przodujące w zakresie zrównoważonych inicjatyw, obecnie zwiększa swoje zaangażowanie poprzez modernizację infrastruktury ładowania” – napsiał Ekoenergetyka.

Ekoenergetyka podbija Paryż swoimi ładowarkami
Ekoenergetyka podbija Paryż swoimi ładowarkami

dobra współpraca

Współpraca RATP z Ekoenergetyką nie jest jednak nową sprawą. Firmy współpracują ze sobą już od jakiegoś czasu, opracowując rozwiązania, które są nie tylko innowacyjne, ale i przyjazne dla środowiska. Projekt jest świadectwem sukcesu tego partnerstwa i wspólnej wizji dotyczącej bardziej ekologicznej przyszłości.

W miarę procesu, w którym Paryż zmierza w stronę bardziej zelektryfikowanej przyszłości, RATP i Ekoenergetyka pokazują światu, w jaki sposób centra miejskie mogą przekształcić swoje systemy transportu publicznego. To znacznie więcej niż tylko wdrożenie ładowarek w dużym mieście; główną siłą projektu jest budowanie zrównoważonej, wydajnej i przyjaznej dla środowiska przyszłości mobilności miejskiej.