Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Z Wrocławia do Holandii. Rekordowe zamówienie na Volvo 7900E

infobus
29.06.2018 09:00

Po norweskim zamówieniu, Volvo ma kolejny rekordowy kontrakt na elektryczne autobusy. Od Arrivy. Oczywiście wszystkie pojazdy wyjadą z wrocławskiej fabryki koncernu.

Grupa transportowa Arriva zamówiła do obsługi linii w holenderskim mieście Leiden – w prowincji South Holland – flotę 23 w pełni elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric. Co ciekawe, zamówienie zostało podpisane podczas … regat, a dokładniej 28 czerwca podczas ceremonii zamknięcia Volvo Ocean Race, który to regaty zakończyły się w tym tygodniu w Hadze.

Nowe w pełni elektryczne autobusy Volvo – z akumulatorami o pojemności 200 kWh – będą działać w mieście Leiden, a ich dostawy odbywać się będą w transzach w okresie od I kwartału do III kwartału w 2019 r.

-„Cieszymy się z naszego pierwszego na tak dużą skalę zamówienia na w pełni elektryczne autobusy. To kontrakt realizowany we współpracy z Arrivą, pionierem zrównoważonego transportu miejskiego. Holenderskie zamówienie pokazuje, że również mniejsze miasta przesuwają się w kierunku zrównoważonych, elektrycznych systemów transportu, tak aby rozwiązać problemy związane z jakością powietrza i hałasem w mieście” – powiedział Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

-„To duży krok w kierunku uczynienia transportu publicznego bardziej zrównoważonym w prowincji Zuid-Holland. Dzięki wspólnym działaniom prowincji Zuid-Holland, Arrivy i Volvo bez problemu jesteśmy są w stanie zapewnić publiczny, bezemisyjny transport”- powiedziała Anne Hettinga, CEO Arriva Holandia.

Dodajmy, że transportowy koncern działa w 14 krajach w całej Europie i jest jednym z liderów we wdrażaniu alternatywnych technologii napędowych. W 2011 roku Arriiva była jednym z pierwszych przewoźników w Europie, który zamówił autobusy hybrydowe Volvo – dla miasta Dordrecht w Holandii.

Co jest specjalnością Volvo, holenderskie autobusy Volvo 7900E zostały zakontraktowane jako kompletny pakiet „pod klucz”, w ramach którego producent zajmuje się utrzymaniem pojazdu w stałej miesięcznej racie. Pojazdy będą szybko ładowane za pomocą czterech stacji ładowania, dostarczanych przez ABB. Stacje ładowania będą oparte na otwartym interfejsie – OppCharge – co oznacza, że mogą być używane również przez inne elektrobusy.

Przypomnijmy, że w pełni elektryczne autobusy Volvo zostały wcześniej zamówione przez miasta w takich krajach, jak Szwecja, Wielka Brytania, Luksemburg, Polska i Norwegia. Oprócz w pełni elektrycznych Volvo 7900 Electric, oferta Volvo Buses obejmuje też autobusy hybrydowe i elektryczne hybrydy. Wszystkie powstają we wrocławskiej fabryce koncernu.