Z Wrocławia do Hiszpanii: Klimatyczny test Volvo 7900 Electric
Volvo cały czas testuje swoje autobusy elektryczne w bardzo trudnych warunkach klimatycznych. Firma chce być gotowa na realizacje e-kontraktów z każdego zakątka ziemi.
W 2020 roku w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric był testowany w hiszpańskich miastach, w tym w Saragossie, Santander i Madrycie.
Gotowi na wszystko
Takie globalne, testowe podejście wynika z szerokiego wachlarza klientów Volvo. Latem autobusy elektryczne z wrocławskiej fabryki zaczną kursować w norweskim mieście Bodø i będą pierwszymi e-busami, którzy będą świadczyć regularne usługi na północ od koła podbiegunowego. Jednocześnie Volvo testuje swoje autobusy elektryczne w ciepłym klimacie, przygotowując się do dostaw na południowych rynkach.
-„Jako wiodący światowy dostawca rozwiązań w zakresie e-mobilności, musimy być w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom naszych klientów niezależnie od miejsca, w którym prowadzą działalność. Dotyczy to nie tylko kwestii środowiskowych, ale także dostępności, komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Dlatego testujemy nasze produkty wspólnie z klientami w warunkach arktycznych, jak i ciepłym klimacie, aby zapewnić najlepsze rozwiązania dla szeregu różnych wymagań ”- powiedziała Marie Carlsson, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie Volvo Buses.
Kierunek południe
Ostatnio model Volvo 7900 Electric był testowany w hiszpańskich miastach, w tym w Saragossie, Santander i Madrycie, gdzie temperatura otoczenia czasami przekraczała 40°C. Umożliwiło to zbadanie w praktyce, jaki wpływ na zużycie energii przez autobusy miało pełne wykorzystanie klimatyzacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Nasze autobusy radziły sobie dobrze z wysokimi temperaturami i udowodniliśmy, że są niezawodne nawet w bardzo gorących warunkach klimatycznych” – podkreślił Francisco Unda, dyrektor zarządzający Volvo Buses w Hiszpanii i Portugalii.
Oczekuje się, że w najbliższej przyszłości miasta Madryt, Barcelona, Walencja, Bilbao, Sewilla zaczną elektryzować swoje systemy transportu publicznego, a Volvo chce być na to gotowe.
Dodatkowo autobus Volvo 7900 Electric jest obecnie testowany w kolejnym gorącym kraju - a dokładnie w Meksyku, w systemie BRT Metrobus w Mexico City. Będzie działał tam przez sześć miesięcy, a następnie jego wyniki eksploatacyjne zostaną poddane ocenie.
-„Wyniki testów utorują drogę do szybkiej elektryfikacji transportu publicznego na całym świecie. Mamy gotowe rozwiązania, które obejmują wszystko - od cichych, bezemisyjnych autobusów po infrastrukturę ładowania i serwis. Jesteśmy w stanie działać w każdym miejscu na świecie, aby miasta stały się bardziej zrównoważone ”- podsumowuje Marie Carlsson.