Z Wrocławia do Berna: 36 hybryd z zarządzeniem strefowym
Stolica Szwajcarii kontynuuje elektryfikację transportu publicznego, a Volvo Buses otrzymało zamówienie na 36 autobusów hybrydowych.
Autobusy Volvo 7900 S-Charge dla BERNMOBIL powstaną w zakładzie produkcyjnym Volvo Buses we Wrocławiu i będą gotowe do dostawy w grudniu 2021 roku.
Volvo Zone Management
Operator transportu publicznego firma BERNMOBIL zamówiła w spółce Volvo Buses 36 w pełni hybrydowych autobusów przegubowych i solo. To jedno z największych zamówień na hybrydy w Szwajcarii. Autobusy Volvo 7900 S-Charge będą dostarczane od stycznia 2022 do czerwca 2022 roku.
Zalety? Nowe autobusy Volvo S-Charge znacznie zmniejszą poziom hałasu i emisji gazów cieplarnianych w mieście. Będą też wyposażone w pełni elektryczny układ napędowy, dzięki czemu autobusy będą mogły dłużej podróżować w trybie bezemisyjnym. Do tego dochodzi inteligentne planowanie strefowe, które będzie zarządzać hybrydowym trybem jazdy pojazdów, zapewniając najwyższą elastyczność operacyjną floty oraz eliminując hałas i emisje w obszarach chronionych.
Markus Anderegg, dyrektor techniczny BERNMOBIL powiedział:
-„Volvo 7900 S-Charge doskonale spełnia nasze wymagania operacyjne i techniczne. Duża pojemność, niski całkowity koszt posiadania, doskonałe wsparcie serwisowe oraz dojrzała koncepcja podziału na strefy zrobiły dla nas różnicę”.
Z kolei Jean-Pierre Roemer z Volvo Buses Switzerland dodał:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Volvo 7900 S-Charge to jeden z naszych najczystszych autobusów, generujący do 40% niższy poziom emisji CO2 niż porównywalny autobus z silnikiem diesla. W Bernie emisje CO2 zostaną zredukowane o prawie 50 ton rocznie. Przy wsparciu systemu geofencing Volvo „Volvo Zone Management” pojazd można zaprogramować do jazdy w trybie elektrycznym w strefach o niskiej emisji lub w miejscach, w których będzie to najbardziej korzystne dla społeczności, takich jak przystanki autobusowe i centra miast”.
S-Charge
Model Volvo 7900 S-Charge został wprowadzony na rynek w 2020 roku i wykorzystuje on dojrzałą technologię hybrydową, która w ostatnich latach uległa znacznej poprawie. Nie wymaga infrastruktury ładowania, ponieważ system odzyskiwania energii w autobusie służy do ładowania akumulatorów podczas pracy. Autobus może jeździć na samej energii elektrycznej na dystansie do jednego kilometra i z prędkością do 50 km/h. Prowadzi to do znacznych oszczędności paliwa, a także zmniejszenia hałasu i emisji CO2.
BERNMOBIL rozpoczął wymianę autobusów z silnikami wysokoprężnymi w 2006 roku. W rezultacie w aglomeracji Berna zmniejszono już znacznie hałas i emisję gazów cieplarnianych. Dzięki flocie Volvo Hybrid w Bernie uzyskano również oszczędności paliwa o ponad 35%.
-„W Volvo Buses jesteśmy bardzo dumni, że możemy być partnerem firmy BERNMOBIL w procesie elektryfikacji” – mówi Gerd Schneider, kierownik klastra Volvo Buses Szwajcaria i Niemcy.