Z Wrocławia do Aarhus: 29 x Volvo 7900 EA
Aarhus powiększy swoja flotę elektrycznych autobusów o kolejne e-busy marki Volvo.
Kontrakt na 29 przegubowych elektrobusów typu 7900 EA przybliży duńskie miasto do zamierzonego celu: osiągnięcie w 2027 r. neutralności pod względem emisji CO2. Dodajmy, że wszystkie zamówione egzemplarze powstaną we wrocławskiej fabryce Volvo.
Elektryczny kurs
Aarhus to drugie co do wielkości miasto w Danii. Jego podróż do elektromobilności rozpoczęła się w 2019 roku od 4 szt. standardowych Volvo 7900 Electric. Teraz przyszedł czas na klasę MEGA i kolejne zamówienie dla Volvo Buses. Pod względem ekologii to roczna oszczędność CO2 na poziomie około 2200 ton.
-„Jako organizator komunikacji z wielką przyjemnością oferujemy naszym pasażerom transport przyjazny dla klimatu, charakteryzujący się wysoką dostępnością i wysokim komfortem – mówi Claus Wistoft, prezes zarządu Midttrafik, który odpowiada za transport publiczny w Aarhus.
Nowe Volvo 7900 EA będą obsługiwane przez lokalnego przewoźnika autobusowego Aarhus Sporveje (AarBus). Firma ta posiada flotę około 180 autobusów miejskich – w tym 30 pojazdów rezerwowych – które muszą być na bieżąco wymieniane w wieku 10-12 lat. Zakończono już dwa elektryczne przetargi, na ulicach jeżdżą cztery autobusy elektryczne Volvo (projekt ten otrzymał prawie 1,5 mln DKK dotacji od Duńskiej Agencji Energii), a od 2021 r. dołączy do nich 29 nowych, przegubowych . Następnie przetargi będą orgaznizowane co roku.
Najnowsze e-busy nie będą obsługiwać stałej trasy, ale będą wykorzystywane na trasach o dużym obciążeniu. Miasto ma jedną szybką ładowarką o mocy 300 kW znajdującą się na pętli we Frydenlund, natomiast najnowsze autobusy mają być ładowane kablem CCS podczas nocnego postoju w zajezdni AarBus, a także podczas dziennych zjazdów.
Zamówione egzemplarze mają 18,6 m długości, niską podłogę i mogą przewozić do 120 pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pod klucz
Aby ułatwić przejście na zrównoważony transport publiczny, Volvo Buses oferuje branży usługi zarówno w zakresie zakupu samych pojazdów, jak i infrastruktury ładowania, serwisowania pojazdów i finansowania . To rozwiązanie „pod klucz”.
-„Każde miasto jest wyjątkowe i aby stworzyć optymalny system elektromobilności, ważne jest, aby wszystko było odpowiednio zaprojektowane, aby odpowiadało lokalnym warunkom i potrzebom. Z tego powodu nasza wstępna analiza, w tym symulacja trasy, odgrywa kluczową rolę w naszym modelu biznesowym ”- mówi Ulf Magnusson, SVP Europe w Volvo Buses.
W ciągu ostatniego roku Volvo Buses otrzymało kilka dużych zamówień i dostarczyło kompletne systemy elektromobilności i autobusy elektryczne do takich miast jak: Bodö i Drammen w Norwegii, Göteborg i Malmö w Szwecji, Stuttgart w Niemczech i Luksemburg.