Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Z podwójnym przegubem i na gazie, czyli Scania w Bogocie

infobus
07.01.2019 10:00

Scania otrzymała rekordowe kontrakty na dostawę gazowych podwozi dla Bogoty, która będą sukcesywnie zabudowywane przez kolumbijskie firmy nadwoziowe.

W listopadzie 2018 r. przewoźnik Masivo Bogotá wybrał autobusymarek Scania i Superpolo (kolumbijski producent nadwozi należący do brazylijskiej Grupy Marcopolo) do realizacji swojego najnowszego kontraktu w ramach obsługiTransMilenio. Firma wygrała obsługę linii obejmujących 18 stacji Américas BRT ido tego celu zakontraktowała 481 autobusów CNG. Wyruszą one na linie w drugiejpołowie 2019 r. i pierwszej połowie 2020 r.

Zamówione pojazdy to 260 dwuprzegubowych autobusów na baziepodwozi Scania F340 HA 8×2 (z silnikami CNG Euro 6 o mocy 340 KM). Ich pojemność pasażerska to aż250 pasażerów. Wszystkie podwozia zostaną zabudowane przez kolumbijską firmęnadwoziową Superpolo, a Scania będzie odpowiedzialna też za serwis pojazdów.

-„To duże zamówienie pokazuje nasze zaangażowanie w miejskirynek w Bogocie i kierunek walki z transportowymi zanieczyszczeniami” -powiedział Juan Carlos Ocampo, dyrektor zarządzający Scania Colombia. – „Jesteśmyoczywiście bardzo zadowoleni z zaufania pokładanego w Scanii i naszej niskoemisyjnejtechnologii.”

Kolumbijskie BRT

Zamówienie złożone Masivo Bogotá to tylko fragment ogromnychzakupów jakie Bogota zaplanowała na najbliższy okres. Do lokalnego systemu BRT- TransMilenio ma dołączyć też 481 autobusów na podwoziach Scania CNG Euro 6. Tooznacza, że szwedzki producent zgarnął większość kontraktów na odnowę floty BRTw Bogocie.

Razem z dostawą dla Masivo Bogotá daje to sumę 741 szt. gazowych podwozi.

Stolica Kolumbii chce sukcesywnie zastąpić autobusy Euro 2 iEuro 3 bardziej ekologicznymi pojazdami. Jak pokazuje najnowszy kontrakt,miasto stawia na autobusy gazowe z silniami Scania CNG Euro 6, co stanowi skokw zakresie emisji spalin w porównaniu z pojazdami starszej generacji. Jak policzyłaScania, emisja dwutlenku węgla będzie niższa nawet o 20 procent niższa, aemisja cząstek stałych – o 2-3 razy.

Szybka sieć autobusowa w Bogocie, założona na początku latdziewięćdziesiątych, obejmuje teraz 12 linii o łącznej długości 112 kilometrów.Z autobusów BRT korzysta codziennie aż 1,7 miliona pasażerów. Scania w Kolumbii nie tylko obecna jest w systemieTransMilenio. Od 2015 r. w kolumbijskim mieście Cartagena działa 227 autobusówgazowych na podwoziach Scania Euro 6.