Z Pilzna do … Pilzna. Pierwsze nowe trolejbusy od Skody liniach
Pierwsze nowe trolejbusy w Pilźnie już przewożą pasażerów.
Konstrukcyjnie te pojazdy powstały w Polsce, w zakładzie Solaris Bus & Coach w Bolechowie, natomiast napęd zamontowany został w czeskiej fabryce Skody w Pilznie. I to czeski producent odpowiada za ten kontrakt.
trolejbusowa ósemka
W zeszłym tygodniu trzy nowe, niskopodłogowe trolejbusy Škoda-Solaris 26Tr rozpoczęły liniowe operacje (nr 597, 598, 600). Łącznie firma Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) zamówiła – na podstawie ramowych umów z 2016 i 2018 roku – osiem pojazdów, w tym:
- 4 szt. Škoda-Solaris 26Tr o długości 12 m
- 4 szt. Škoda-Solaris 27Tr o długości 18 m
Trzy 12-metrowwce już są, a pozostałe egzemplarze zostaną dostarczone przez Škodę Electric jeszcze w listopadzie oraz w lutym 2022 roku.
Pojazdy można spotkać na linii nr 597. Co ważne – dzięki akumulatorowemu zasilaniu trolejbusy mogą działać także poza siecią trakcyjną.
Jeden 12-metrowy trolejbus Skoda-Soalris 26Tr kosztował PMDP prawie 12,4 mln CZK netto, a przegubowy 27Tr – prawie 17 milionów CZK netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bateryjne zasilanie
Napęd akumulatorowy w najnowszych trolejbusach używany jest w Pilźnie na przykład w usługach transportowych na obrzeżach miasta lub w centrach handlowych.
-„W takim przypadku kierowca przełącza się na napęd akumulatorowy i może przejechać kilka kilometrów w trybie poza siecią” - wyjaśnia Oldřich Husa, kierownik projektu Škoda Electric. - Ciekawostką jest, że w pojazdach przegubowych zastosowano innowacyjny system otwierania drugich drzwi na zewnątrz pojazdu. Ta nowość ma przyczynić się do zwiększenia przepustowości podczas wsiadania i wysiadania. I na pewno zostanie doceniona zwłaszcza przez pasażerów z wózkami dziecięcymi i na wózkach inwalidzkich” – dodaje Oldřich Husa.