Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Z Mobilisem szczerze i bez ogródek cz. III [WYWIAD]

infobus
13.11.2018 12:30
Prywatni przewoźnicy w Polsce cały czas czekają na dalszą liberalizację rynku usług komunikacji miejskiej. Do tej pory nie zawsze przynosiło to oczekiwane efekty. Dziś przedstawiamy ostatnią część ciekawej rozmowy z Dariuszem Załuską, prezesem Mobilisu. Treściwie i na temat.
Pierwsza część wywiadu jest dostępna tutaj, natomiast druga jest dostępna tu. Do tej pory pytaliśmy w niej szefa największego niezależnego operatora w Polsce m.in. błędach popełnianych przy przetargach na obsługę linii autobusowych oraz co należałoby poprawić, aby relacje organizatorów komunikacji i operatorów miały charakter partnerski.
InfoBus.pl: Największe grzechy, które Państwa zdaniem popełniają konkurenci?
Dariusz Załuska: Największym grzechem w podchodzeniu do składania ofert jest naginanie ich tak, aby tylko wygrać nie patrząc na rachunek ekonomiczny i faktyczne ryzyka wynikające ze SIWZ. Niestety to, co zostało zaprezentowane „na papierze” dość szybko zderza się z codziennością, a w efekcie pojawiają się problemy finansowe co nie sprzyja podnoszeniu jakości.
Jakie są największe zagrożenia w polskim sektorze prywatnych operatorów?
Podstawowym mankamentem jest na pewno brak długofalowej polityki uwalniania rynku i konkurowanie z operatorami miejskimi w sytuacjach jednoznacznie preferujących spółki miejskie. A przecież brak perspektyw i stabilności to bardzo niekorzystne prognozy dla każdego biznesu.
Jaki jest Państwa zdaniem Wasz największy sukces w ostatnich latach?
Pomimo wiele problemów, które istnieją na rynku przewozów, myślę, że sukcesem jest fakt, że udaje się nam utrzymać na rynku z dużym potencjałem przewozowym. Liczymy na to, że w kolejnych latach będzie lepiej i rynek komunikacji miejskiej będzie się otwierać na prywatnych przewoźników. Bo tylko zdrowa konkurencja jest gwarancją rozwoju, ulepszania oferty, optymalnych kosztów i coraz większego zadowolenia pasażerów z oferowanych usług.