Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Z jakiej fabryki wyjadą nowe autobusy dla MPK Radom? Analiza SWZ

infobus
23.05.2022 13:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu po autobusach elektrycznych chce pozyskać pięć autobusów zasilanych olejem napędowym klasy MEGA.

Autobusy mają być finansowane w formie leasingu operacyjnego. Szerzej o warunkach finansowania i warunkach przetargu pisaliśmy TUTAJ. Tradycyjnie przyszedł czas na analizę SWZ z uwzględnieniem kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej.

Preferencje MPK Radom

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), kryteriów technicznych (30%), marży (10%).

W przypadku parametrów technicznych, MPK Radom premiuje następujące rozwiązania:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, kratownicy, ramy, podwozia – profile ze stali odpornej na korozje, profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego  – 5 pkt,
  • materiał poszycia zewnętrznego – blachy ze stali odpornej na korozję, blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem szklanym nie wymagającego dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 2 pkt,
  • pojemność silnika – od 9 do 10,9 dm3 – 5 pkt,
  • spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 5 pkt,
  • spełnienie wymogów homologacji pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 5 pkt,
  • okres gwarancji – powyżej 48 miesięcy  – 8 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla MPK Radom mają mieć długość do 18 m (+/- 2%) i wysokość do 3,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez czworo dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym, spełniającym wymagania normy Euro 6. Jego moc nie może być niższa niż 220 kW.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Materiały tapicerskie powinny cechować się dużą odpornością na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz podwyższoną odpornością na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie, podpalenie). Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą porty USB.

Autobusy mają posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być przeszklone z wysokimi szybami zabudowy kabiny kierowcy. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem.

Z kolei tablice informacyjne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody koloru białego. Wewnątrz pojazdu pojawią się 2 tablice informacyjne w formie ekranu TFT LCD o przekątnej ekranu minimum 22 cale oraz tablica informacyjna w formie tablicy LED, dwuwierszowa.

Równe szanse

O ile zamówienie na elektryki zdobył Solaris, o tyle w tym przypadku nie musi być to takie oczywiste. Kryteria oceny ofert nie preferują żadnego producenta, a co za tym idzie spodziewamy się równych szans.

O tym kto będzie starał się o radomskie zamówienie, dowiemy się podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na dzień 6 czerwca.