Z jakiej fabryki wyjadą nowe autobusy dla MPK Radom? Analiza SWZ
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu po autobusach elektrycznych chce pozyskać pięć autobusów zasilanych olejem napędowym klasy MEGA.
Autobusy mają być finansowane w formie leasingu operacyjnego. Szerzej o warunkach finansowania i warunkach przetargu pisaliśmy TUTAJ. Tradycyjnie przyszedł czas na analizę SWZ z uwzględnieniem kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej.
Preferencje MPK Radom
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), kryteriów technicznych (30%), marży (10%).
W przypadku parametrów technicznych, MPK Radom premiuje następujące rozwiązania:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia, kratownicy, ramy, podwozia – profile ze stali odpornej na korozje, profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 5 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego – blachy ze stali odpornej na korozję, blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katoforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem szklanym nie wymagającego dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 2 pkt,
- pojemność silnika – od 9 do 10,9 dm3 – 5 pkt,
- spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 5 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 5 pkt,
- okres gwarancji – powyżej 48 miesięcy – 8 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla MPK Radom mają mieć długość do 18 m (+/- 2%) i wysokość do 3,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez czworo dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2-2 o szerokości minimum 1 200 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym, spełniającym wymagania normy Euro 6. Jego moc nie może być niższa niż 220 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Materiały tapicerskie powinny cechować się dużą odpornością na zużycie (wycieranie, zabrudzenie) oraz podwyższoną odpornością na akty wandalizmu (rozerwanie, rozcięcie, podpalenie). Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą porty USB.
Autobusy mają posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy. Oddzielenie od przedziału ma być przeszklone z wysokimi szybami zabudowy kabiny kierowcy. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko do sprzedaży biletów oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem.
Z kolei tablice informacyjne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody koloru białego. Wewnątrz pojazdu pojawią się 2 tablice informacyjne w formie ekranu TFT LCD o przekątnej ekranu minimum 22 cale oraz tablica informacyjna w formie tablicy LED, dwuwierszowa.
Równe szanse
O ile zamówienie na elektryki zdobył Solaris, o tyle w tym przypadku nie musi być to takie oczywiste. Kryteria oceny ofert nie preferują żadnego producenta, a co za tym idzie spodziewamy się równych szans.
O tym kto będzie starał się o radomskie zamówienie, dowiemy się podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na dzień 6 czerwca.