Yutong wygrywa z ARP o 1,3 pkt na autobusy dla Bielska Podlaskiego

14 kwietnia Bielsk Podlaski dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch fabrycznie nowych elektrycznych autobusów miejskich klasy MIDI.
Miasto wybrało propozycję Busnex Poland z autobusami Yutong E8, która ten tydzień może zaliczyć do bardzo udanych. W środę miało miejsce podpisanie umowy z Giżyckiem na dostawę trzech pojazdów także w wersji E8.
TRZY OFERTY
Najpierw przypomnijmy kryteria oceny złożonej oferty, które przedstawiają się następująco: cena (60%), okres gwarancji całopojazdowej (10%), okres gwarancji na baterie trakcyjne (15%), pojemność akumulatorów trakcyjnych (15%). W kryteriach pozacenowych –najwięcej punktów można zdobyć za:
- gwarancję całopojazdową udzieloną na okres 60 miesięcy – 10 pkt,
- gwarancję na baterie trakcyjne udzieloną na czas 10 lat – 15 pkt,
- akumulatory trakcyjne o pojemności ponad 240 kWh – 15 pkt.
Do zamawiającego wpłynęły trzy oferty pochodzące od:
- Busnex Poland Sp. z o.o. (przedstawiciel Yutonga) z ceną 4.164.780,00 PLN brutto / 3.293.676 PLN netto, co daje jednostkową ceną za model E8 na poziomie 1.601.838 PLN netto;
- ARP E-VEHICLES Sp. z o.o. z ceną 4.255.551,54 PLN brutto / 3.459.797 PLN netto, co daje jednostkową ceną za model Pilea 8,6 na poziomie 1.729.898 PLN netto;
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z ceną 5.067.600,00 PLN / 4.120.000 PLN nett, co daje jednostkową ceną za model Urbino 9 na poziomie 2.060.000 PLN netto.
Przy budżecie zamawiającego, który wynosił 4.674.000,00 PLN tylko Solaris nie zmieścił się w kosztorysie podlaskiego miasta. Ostateczna walka zatem będzie odbyła się pomiędzy dystrybutorem autobusów Yutong a ARP i ten pojedynek wygrał Busnex różnicą 1,3 pkt, uzyskanej dzięki niżej cenie o 90 tys. PLN brutto.
Teraz czekamy na ewentualne protesty i umowę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
bielskie AUTOBUSY
Dwa autobusy solowe mają mieć długość od 8,5 do 10,0 m, a wysokość max. 3,4 m. Autobusy mają być niskowejściowe, gdzie niska podłoga (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) będzie przebiegać od przodu autobusu aż za drugie drzwi. Na pokład pojazdów wejdzie co najmniej 60 pasażerów, w tym od 20 do 25 osób pojedzie na miejscach siedzących. Przepływ pasażerów ma się odbywać przez drzwi w układzie 1-2-0. Pojazdy będą napędzane silnikiem elektrycznym – centralnym o mocy co najmniej 160 kW. Magazyn energii musi mieć pojemność minimum 160 kW. Ma być ładowany dwojako: za pomocą złącza plug-in o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania baterii zastosowanych w autobusie, w taki sposób, by można było naładować całkowicie rozładowane baterie w czasie nie dłuższym niż 5 godzin oraz za pomocą pantografu zamontowanego na autobusie.
Kabina kierowcy powinna być wydzielona, typu zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet oraz w otwory w szybie kabiny kierowcy w celu lepszej komunikacji z pasażerami. Ma być wykonana w taki sposób, aby umożliwić pasażerom korzystanie z całej szerokości I drzwi. Dla pasażerów przewidziano siedzenia pasażerskie typu miejskiego o ergonomicznym kształcie, wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną, „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana.
Tablice kierunkowe wykonane będą w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym, z układami ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego, zapewniające doskonałą czytelność (pod względem jasności i kontrastu) w każdych warunkach atmosferycznych. Informację pasażerską wewnątrz autobusów stanowić będzie monitor LCD od 24 do 32 cali w obudowie wandaloodpornej z wbudowaną pamięcią minimum 4GB oraz tablica informacyjna w formie tablicy LED.