Yutong sprawdził swoje autobusy w niskich temperaturach: Kazachstan i Norwegia
Autobusy elektryczne marki Yutong przeszły przeprowadzone w Norwegii i Kazachstanie testy drogowe w ekstremalnie niskich temperaturach.
Jak podaje chiński producent, w Kazachstanie, temperaturach sięgających -25C, akumulatorowy autobus elektryczny Yutong osiągnął zasięg 374 km. Zimowe testy nie są przypadkowe - to największa bolączka elektrobusów, co m.in. udowodnił tegoroczny atak zimy w Europie..
test E18PRO w Kazachstanie
Testy prowadzone w mroźnym klimacie Astany w Kazachstanie i na kole podbiegunowym w Norwegii były nie tylko próbą wytrzymałości, ale także wyraźnym sygnałem możliwości operacyjnych autobusów elektrycznych w ekstremalnych warunkach.
Testowany w Kazachstanie model E18PRO wyruszył w wymagającą podróż 21 stycznia 2024 roku. W tym czasie przewiózł ponad 1500 pasażerów, którzy podróżowali w komfortowych warunkach, z temperaturą od 18°C do 22°C
W pojeździe zastosowano najnowocześniejszą technologię akumulatorów Yutong, obejmującej system ogrzewania baterii cieczą, który utrzymuje optymalną temperaturę akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych, zapewniając wydajną pracę nawet w najzimniejszym klimacie. Ponadto przy projektowaniu autobusu wykorzystano niestandardowe strategie sterowania, dostosowane do pracy w ekstremalnie niskich temperaturach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
test U12 w Norwegii
Z kolei w Norwegii wymagającemu testowi w Kirkenes został poddany model U12. Notując zużycie energii na poziomie 1,56 kw/km w teście na dystansie 105 km, U12 działał bez zarzutu w temperaturach sięgających -33°C.
Dodajmy, że autobusy Yutonga są podawane procesowi zabezpieczenia antykorozyjnego przez KTL, co w norweskich warunkach zasolenia i zaśnieżenia, ma kluczowe znaczenie.
Przypomnijmy, że na norweskim rynku Yutong sprzedał już 331 elektrycznych autobusów bateryjnych.