Ystad tylko z autobusami elektrycznymi
Od sierpnia komunikację wszwedzki mieście obsługują wyłącznie autobusy elektryczne Mercedes-Benz eCitaro.W odwodzie są dwa pojazdy CNG.
Dwa takie pojazdy obsługują wszystkie miejskie połączenie od 18 sierpnia. Dzięki tej inwestycji lokalny zarząd Skånetrafikenzastąpił wszystkie pojazdy z silniami spalinowymi ekologicznymi i wygodnymi elektrobusami(dwa autobusy gazowe są w rezerwie).
Nowy rozkład
Wraz z przejściem naelektromobilność, Ystad zmieniło rozkład jazdy. Nowa sieć linii jest prostsza ioferuje więcej linii. Pięć linii zmieniło się w sześć – co daje krótszyprzebieg i przyczynia się do lepszej punktualności. Wprowadzono także równytakt – autobusy przyjeżdżają co pół godziny.
Jak podkreśla Skånetrafiken, od sierpnia 2019 r. całyruch autobusów miejskich w Ystad jest zasilany elektrycznie Oznacza to, żemiasto jest:
-
czystsze – autobusy elektryczne nie emitująspalin, co sprawia, że powietrze jest czystsze, a Elektrobusy w Ystad są zasilanezieloną energią elektryczną.
-
cichsze – poziom hałasu na pokładzie i w pobliżuautobusu jest znacznie niższy w porównaniu z autobusem z silnikiem spalinowym.
-
bardziej komfortowe – poza tym, że elektrobusy sąznacznie cichsze niż konwencjonalne autobusy, jazda jest postrzegana jakopłynniejsza. Autobusy elektryczne mają również bardziej nowoczesne wnętrza icyfrowe ekrany informacyjne, które zawierają informacje o nadchodzącychpostojach i możliwych zmianach.
Solaris w Ystad
Przypomnijmy, że w porcie w Ystad operuje również elektrycznyautobus marki Solaris. Pojazd ten kursuje pomiędzy terminalem a promami. Bezemisyjnyautobus został także wyposażony przez producenta w specjalny „skandynawskipakiet izolacji termicznej”, który poprawia komfort termiczny pasażeróworaz zmniejsza zużycie energii w surowych skandynawskich warunkachatmosferycznych. W jego skład wchodzą m.in. niestandardowa izolacja ścianbocznych i sufitu, dodatkowa izolacja podwozia w okolicy nadkoli oraz podwójneszyby boczne.
Pojazd napędzany jest za pośrednictwem portalowej osielektrycznej z wbudowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Magazynamienergii są baterie typu Solaris High Power o pojemności 58 kWh, do ładowaniaktórych wykorzystywana jest ładowarka pokładowa umożliwiająca nocne ładowaniepojazdu.
„