Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wyżyw się z Internetu – nowa inwestycja Zasady

infobus
05.11.2006 11:42

Duży sklep internetowy z żywnością otwiera właśnie grupa Sobiesława Zasady, sprzedaż online rozwijają sieci spożywcze Piotr i Paweł, Bomi i Leclerc. Gra jest ryzykowna, ale toczy się o wysoką stawkę – rynek spożywczy to kilkadziesiąt miliardów złotych. Witold Ferenc to szef nowego internetowego supermarketu Frisco.pl. Sklep, którego właścicielem jest w 80 proc. Grupa Kapitałowa Sobiesław Zasada, wystartuje na początku listopada. Na razie w Warszawie. Zasada włożył w ten interes ok. 1 mln zł. Obecnie sprzedaż jedzenia przez internet prowadzą trzy tradycyjne sieci: Leclerc (w Warszawie), Bomi (Warszawa, Trójmiasto) oraz Piotr i Paweł – gigant wśród wirtualnych supermarketów. Ta ostatnia sieć działa już w Poznaniu i okolicach, Warszawie oraz Bydgoszczy. Przed kilkoma dniami uruchomiła internetową sprzedaż we Wrocławiu. Klient składa zamówienie przez witrynę WWW sklepu, a towar – zwykle za dodatkową opłatą – dowozi mu do domu kurier. W skali kraju internetowa sprzedaż żywności to nadal tylko eksperyment, ale rynek spożywczy jest łakomym kąskiem. W ubiegłym roku 30 największych sieci handlowych w Polsce miało przychody w wysokości ok. 74 mld zł. Przechwycenie choćby procenta czy dwóch tego rynku przez handel internetowy oznaczałoby gigantyczne pieniądze.