Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wystartował paryski test Urbino electric

infobus
02.12.2015 15:08

Régie autonome des transports Parisiens (RATP) zaprezentowałdzisiaj nowego Solarisa Urbino 12 electric. Bezpośrednio po prezentacji tencichy i bezemisyjny autobus elektryczny rozpoczął testy w ruchu liniowym.Pojazd będzie użytkowany w stolicy Francji przez najbliższe dwa miesiące. Całyprojekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 rokuoperator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Zgodnie z podpisaną umową innowacyjny i ekologiczny autobuselektryczny Solarisa będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim naparyskich liniach 21 oraz 147. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznegoplanuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanychkonwencjonalnymi silnikami spalinowymi, dlatego też nowy Solaris Urbino 12electric stanowi dla RATP nad wyraz interesującą propozycję.
?Jesteśmybardzo zadowoleni z możliwości przetestowania nowego autobusu bateryjnegoSolarisa. Testy pozwolą nam jeszcze precyzyjniej rozrysować plany związane zrozwojem bezemisyjnego transportu w ramach programu Bus 2025?, powiedziałaMarie-Claude Dupuis, Dyrektor Departamentu Autobusowego RATP.
?Współpracaz RATP, która obejmuje jazdy testowe Urbino 12 electric, to duże wyzwanie.Jestem pewien, że nasz nowy autobus elektryczny pokaże się na ulicach Paryża zeswojej najlepszej strony. Posłuży mu w tym jego nowa, lekka konstrukcja, wieleinnowacyjnych rozwiązań technicznych, jak na przykład oś elektryczna trzeciejgeneracji, a także komfortowe wnętrze i niebanalny design?, powiedział drAndreas Strecker, Prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.
Autobuselektryczny, który zawitał do Paryża bazuje na konstrukcji, mającego premierępodczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. Szkieletnowego pojazdu jest lżejszy i jednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika, aprzy tym równie trwały, ponieważ został wykonany z tego samego materiału owysokiej odporności na korozję. Urbino zostało wyposażone w baterie opojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris wewspółpracy z firmą Ekoenergetyka dostarczył mobilną stację ładowania DC ?quickPoint Depot Charger o mocy wyjściowej 80 kW.
Kolejnąinnowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczonew piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu orazzwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmyMedcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie,dzięki czemu Urbino electric doskonale sprawdza się w warunkach miejskich,także przy dużej liczbie pasażerów.
Autobusposiada 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych z niskiej podłogi.Przestrzeń pasażerska została wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie.Również światła zewnętrze wykorzystują tę przyjazną środowisku technologię.Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasemprzedniej szyby gwarantuje bardzo dobrą widoczność oraz kontakt z pasażerami.Urbino 12 electric otrzymało również nowoczesny, czytelny i intuicyjny wobsłudze pulpit dotykowy.
Bezemisyjneautobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Dreźnie iDüsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie, Ostrołęce, Inowrocławiu) orazSzwecji (Väster?s). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony. Urbino electric dziękiswojej cichej i bezemisyjnej jeździe przyczyniają się znacząco do poprawyjakości życia w europejskich miastach.