Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

„Wyspiarskia” premiera Mercedes-Benz Tourismo Euro 6

infobus
17.07.2013 20:37

Daimler Buses uchyla rąbka tajemnicy i przekazuje pierwsze informacje dotyczące modelu Tourismo z silnikiem Euro 6. Co ciekawe na razie dotyczące one wersji przystosowane do ruchu lewostronnego. Na „naszą”wersję, z kierownicą po lewej stronie, będziemy musieli poczekać do targów w Kortrijk. Najważniejsze cechy nowej, dwuosiowej wersji tego najpopularniejszego autobusu turystycznego w Europie to „jeden silniki, dwa zakresy mocy i trzy skrzynie biegów”. Zgodnie z oczekiwaniami sama stylistyka pojazdu nie doczekała się modernizacji, a w zasadzie jednym zewnętrznym elementem, który uległ zmianie to tylna klapa. Podobnie jak w Travego Edition 1 czy Setra ComfortClass 500 ma ona zdecydowanie większe otwory wentylacyjne. To efekt przeniesienia chłodnicy i wentylatora na prawą stronę, obok pionowej silnika, od którego są oddzielone specjalną przegrodą. Dwie symetrycznie rozmieszczone kratki na nowej klapie silnika są w zasadzie jedyną cechą wyróżniającą Tourismo Euro 6.

2_7601_i_front_7603_7604_760

Pod maską znajdziemy zupełnie nowy, pionowy silnik Mercedes-Benz OM 470 o pojemności 10,7 l, który został zamontowany klasycznie na tylnym zwisie. Jedną z jego ważnych zalet jest waga wynosząca 990 kg, co m.in. przekłada się na jego kompaktowe rozmiary. Dlatego można powiedzieć, że jest to idealna jednostka do autobusowych konstrukcji, które stale narażone są na przeciążenia i chronicznie cierpią na ograniczoną przestrzeń w tylnej komorze silnikowej. Nowy silnik –jak mogliśmy zauważyć podczas testów pojazdów Setra ComfortClass 500 –pracuje płynnie i cicho, a dodatkowo imponuje elastycznością i zwinnością. Oferuje wysoką wydajność przy dość niskich obrotach: przy poziomie ok. 800 obr. / min. jednostka jest już w stanie dostarczyć 95 procent pełnego momentu obrotowego silnika. I jak wspomnieliśmy –w dwuosiowym Tourismo silnik ma dwa zakresy moc: 265 kW (360 KM) z momentem obrotowym 1700 Nm lub 290 kW (394 KM) z momentem obrotowym 1900 Nm. Zaskakuje szeroki wybór skrzyń biegów, gdzie obok klasycznej, 6-biegowa manualnej skrzyni z joystickiem w kokpicie mamy zautomatyzowaną przekładnie Mercedes-Benz PowerShift, a także 6-stopniowy automat ZF ECOLIFE (!) Wydaje się, że zastosowanie automatycznej skrzyni to tylko gest w kierunku brytyjskich klientów i wersji z kierownicą po lewej stronie będziemy mieli tylko dwie skrzynie. Dalsze różnice pomiędzy „wyspiarską”a kontynentalną wersją Tourismo Euro 6 to oczywiście przeniesienie układu kierowniczego na prawą stronę i analogicznie zabudowanie przednich drzwi po lewej stronie. Natomiast środkowe wyjście znajdują się po prawej stronie, czyli tak jak w wersji kontynentalnej.