Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wyjątkowe Travego dla PKS Bielsko-Biała

infobus
15.02.2012 19:32
Na początku lutego br. firma PKS Bielsko-Biała zakupiła swój pierwszy fabrycznie nowy autokar marki Mercedes-Benz i to od razu z najwyższej półki. Jej wybór padł na najlepiej wyposażone w Polsce Travego, które m.in. oferuje system ESP oraz ABA. Zacznijmy jednak od początku –tabor PKS Bielsko-Biała należy do jednego z najnowocześniejszych w Polsce. Zeszłoroczny zakup aż 35 nowych autobusów marki Autosan (13 szt. Autosan H7-20MB Solina;12 szt. Sancity 9, 5 szt. Lider 10 i 5 szt. Sancity 12LE) pozwolił na wyłączenie z eksploatacji ostatnich jeszcze eksploatowanych historycznych Autosanów z serii H9 pochodzących z roczników 1986-1991 i Jelczy PR110 oraz 120M. To jedyny PKS w Polsce (obok PKS Lubin), który skorzystał z Regionalnego Programu Operacyjnego i zakupił w ramach unijnej dotacji wspomniane wyżej Autosany. Co istotne –firma ta należy do Starostwa Bielskiego, co w porównaniu z kłopotami PKS Białystok czy PKS Nowy Sącz pokazuje, że taka struktura właścicielska nie jest z gruntu zła i można na tym fundamcie budować silną pozycję firmy. A zakup Travego (o wartości ponad 1 mln zł) jest najlepszym tego dowodem. Najnowszy autokar stał się nie tylko okrętem flagowym PKS, ale dumą całego Starostwa.
Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.
Do tej pory tytuł najlepiej wyposażonego Travego w Polsce dzierżył egzemplarz zakupiony w 2010 r. przez firmę Trans-Usługi Połeć S.J. z Gorlic. –„Zakup Travego to od zawsze było moim marzeniem, które w tym roku w końcu udało mi się zrealizować –mówił wówczas Antoni Połeć. –Dlatego od razu ruszyłem nim w trasę do Hiszpanii, aby poznać lepiej te wszystkie zamontowane w nim cudeńka. Jazda tym autobusem jest rewelacyjna –po prostu bajka;tempomat odległości świetnie się sprawuje;układ ABA włączył mi się trzy razy –szczególnie w pobliżu zjazdów z autostrady –i trzeba się do tego przyzwyczaić. Jestem naprawdę dumny z mojego Travego i pewny, że „przywiezie”nam kolejnych klientów z wyższej półki.”Teraz tytuł najlepiej wyposażonego Travego pojechał do Bielska-Białej. Najnowszy nabytek PKS-u odebrał osobiście prezes firmy Marek Małacha. Tuż po przekazaniu Travego ruszył w szkoleniowy kurs (z trenerem Jackiem Korczakiem-Siwickim z EvoBus Polska), podczas którego bielscy kierowcy mogli zasiąść za sterami tego „promu kosmicznego”i przetestować większość zastosowanych tutaj nowinek technicznych. Podobno podróż z Warszawy do Bielska-Białej nigdy nie upłynęła tak szybko…
Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.Mercedes-Benz Travego w barwach PKS Bielsko-Biała podczas odbioru pojazdu w Centrum Serwisowym EvoBus Polska w Wolicy.
Dodajmy, że Travego jest rzeczywiście pierwszym fabrycznie nowym autobusem marki Mercedes-Benz zakupiony przez PKS Bielsko-Biała, natomiast już wcześniej kierowcy i serwisanci spółki mieli bezpośredni kontakt z jednostkami napędowymi niemieckiej marki stosowanymi w autobusach Autosana (modele Cezar czy Solina). Najnowsze Travego napędza silnik MB OM 457 LA Euro 5 o mocy 315 kW (428 KM) współpracujący z zautomatyzowaną, 8-biegowa skrzynią biegów MB GO 240-8 PowerShift (MPS) i retarderem Voith VR 115 E. W skład dodatkowego wyposażenia wchodzi m.in.: tempomat z funkcją kontroli odległości i Active Brake Assist (ABA), światła mijania Litronic z układem zmywania reflektorów, system stabilizacji jazdy (ESP), siedzenia Mercedes-Benz Travel Star Xtra (TSX2) z wyposażeniem fashion, Radio Coach 2000 Professional Line II z odtwarzaczem CD i DVD oraz dwa płaskie monitory 19”. Za wejściem środkowymi zainstalowano kuchnię, kawiarkę na 40 filiżanek, zlew, podgrzewacz do parówek 8,5 l. Lodówka znajduje się z przodu po prawej stronie. Jednak prawdziwym hitem jest kabana kierowcy z podgrzewaną od spodu matą i klimatyzacją…To się nazywa „wypas”.
Mercedes-Benz Travego jeszcze w wersji demo, przed sprzedażą dla PKS Bielsko-Biała.Mercedes-Benz Travego jeszcze w wersji demo, przed sprzedażą dla PKS Bielsko-BiałaMercedes-Benz Travego jeszcze w wersji demo, przed sprzedażą dla PKS Bielsko-BiałaMercedes-Benz Travego jeszcze w wersji demo, przed sprzedażą dla PKS Bielsko-Biała.