Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wszystkie sposoby ładowania Solarisa [FILM]

infobus
26.09.2016 10:52

Podczas IAA zadebiutowały nie tylko nowe pojazdy, ale także filmyo produktach Solarisa. Obok klasycznych materiałów wizerunkowych, powstałciekawy film o aktualnie wykorzystywanych sposobach ładowania elektrobusów.

Jesttego już trochę, także to dobry moment na podsumowanie i zabranie wszystkiego „dokupy”. Tym bardziej, że głównym bohaterem tego materiału jest Nowy Urbino 12electric, który w Hanowerze otrzymał tytuł Bus of the Year 2017. Światowapremiera bateryjnego Solarisa miała miejsce rok temu na targach BusworldKortrijk 2015. Te innowacyjne elektrobusy jeżdżą już po ulicach Hanoweru,Hamburga i Tampere. Uczestnicy targów IAA mogą przetestować zalety nowegoUrbino 12 electric, który kursuje już w regularnym ruchu miejskim w Hanowerze.

Prezentowany podczas targów IAA autobus wyposażony jest wbaterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdy wynosi40 kWh. Baterie o pojemności 160 kWh umieszczono z tyłu pojazdu, a pozostałych80 kWh zainstalowano na dachu, nad pierwszą osią. Energia w bateriachuzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzeztradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwarantujeszybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna „wtyczka” służy douzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy. Jak to wygląda w praktyce? zobaczcie sami:

{https://www.youtube.com/watch?v=cNnCjTfLMTA}

W 12-metrowym elektrycznym Solarisie została zamontowanainnowacyjna oś elektryczną ZF, w którą wbudowane są dwa niezależne silnikielektryczne o maksymalnej mocy 2 x 125 kW. Rozwiązanie to pozwala na lepszewykorzystanie wnętrza pojazdu, a także obniża jego masę. Najwyższej klasyosprzęt elektryczny oraz oś elektryczna zapewniają cichą, płynną i pozbawionądrgań jazdę, przez co autobus doskonale sprawdza się w warunkach miejskich,również przy dużej liczbie stojących pasażerów.

Należy w tym miejscu podkreślić, że wszystkie modelerozrastającej się rodziny nowego Urbino wyróżniają się tą samą nowoczesnąstylistyką. Autobusy oparte są na tej samej konstrukcji i wykorzystująujednolicone komponenty, umieszczone w podobny sposób. W każdym z pojazdówzastosowane są identyczne panele boczne, w tym także dachowe, mimo rozmaitychelementów wyposażenia montowanych na dachach pojazdów. Unifikacja serii nowegoUrbino gwarantuje przewoźnikom posiadającym w swojej flocie różne typy pojazdówpolskiej marki ujednolicony, a także szybszy i tańszy serwis. W najbliższymczasie planowane są premiery kolejnych przegubowych modeli nowej generacji:bateryjne nowe Urbino 18 electric oraz gazowe Urbino 18 CNG. W dalszejkolejności przedstawione zostaną trolejbusy nowej generacji.

I na koniec najfajniejszy z trzech z najnowszych filmów wizerunkowychSolarisa:

{https://www.youtube.com/watch?v=CAhK0XKZYV0}

Dane techniczne ? nowy Solaris Urbino 12 electric ? Bus ofthe Year 2017

Długość

12 000 mm

Szerokość

2 550 mm

Wysokość całkowita

3 395 mm (z pantografem)

Rozstaw osi

5 900 mm

Oś przednia

ZF RL 82 EC oś niezależna

Oś tylna

ZF AVE 130 oś elektryczna
z dwoma silnikami w piastach kół

System ładowania

Plug-in, Pantograf Shunk, moc do 450 kW

Baterie

High Energy: 240 kWh

Osprzęt elektryczny

Medcom

Klimatyzacja

Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy

Siedzenia

Ster 8MU z zastosowaniem Miedzi AntybakteryjnejCu+

Liczba siedzeń

do 30

Liczba siedzeń z niskiej podłogi

do 16

Liczba pasażerów

do 99 (19 t)

Układ drzwi

2-2-2