Wszystkie sposoby ładowania Solarisa [FILM]
Podczas IAA zadebiutowały nie tylko nowe pojazdy, ale także filmyo produktach Solarisa. Obok klasycznych materiałów wizerunkowych, powstałciekawy film o aktualnie wykorzystywanych sposobach ładowania elektrobusów.
Jesttego już trochę, także to dobry moment na podsumowanie i zabranie wszystkiego „dokupy”. Tym bardziej, że głównym bohaterem tego materiału jest Nowy Urbino 12electric, który w Hanowerze otrzymał tytuł Bus of the Year 2017. Światowapremiera bateryjnego Solarisa miała miejsce rok temu na targach BusworldKortrijk 2015. Te innowacyjne elektrobusy jeżdżą już po ulicach Hanoweru,Hamburga i Tampere. Uczestnicy targów IAA mogą przetestować zalety nowegoUrbino 12 electric, który kursuje już w regularnym ruchu miejskim w Hanowerze.
Prezentowany podczas targów IAA autobus wyposażony jest wbaterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdy wynosi40 kWh. Baterie o pojemności 160 kWh umieszczono z tyłu pojazdu, a pozostałych80 kWh zainstalowano na dachu, nad pierwszą osią. Energia w bateriachuzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzeztradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwarantujeszybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna „wtyczka” służy douzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy. Jak to wygląda w praktyce? zobaczcie sami:
{https://www.youtube.com/watch?v=cNnCjTfLMTA}
W 12-metrowym elektrycznym Solarisie została zamontowanainnowacyjna oś elektryczną ZF, w którą wbudowane są dwa niezależne silnikielektryczne o maksymalnej mocy 2 x 125 kW. Rozwiązanie to pozwala na lepszewykorzystanie wnętrza pojazdu, a także obniża jego masę. Najwyższej klasyosprzęt elektryczny oraz oś elektryczna zapewniają cichą, płynną i pozbawionądrgań jazdę, przez co autobus doskonale sprawdza się w warunkach miejskich,również przy dużej liczbie stojących pasażerów.
Należy w tym miejscu podkreślić, że wszystkie modelerozrastającej się rodziny nowego Urbino wyróżniają się tą samą nowoczesnąstylistyką. Autobusy oparte są na tej samej konstrukcji i wykorzystująujednolicone komponenty, umieszczone w podobny sposób. W każdym z pojazdówzastosowane są identyczne panele boczne, w tym także dachowe, mimo rozmaitychelementów wyposażenia montowanych na dachach pojazdów. Unifikacja serii nowegoUrbino gwarantuje przewoźnikom posiadającym w swojej flocie różne typy pojazdówpolskiej marki ujednolicony, a także szybszy i tańszy serwis. W najbliższymczasie planowane są premiery kolejnych przegubowych modeli nowej generacji:bateryjne nowe Urbino 18 electric oraz gazowe Urbino 18 CNG. W dalszejkolejności przedstawione zostaną trolejbusy nowej generacji.
I na koniec najfajniejszy z trzech z najnowszych filmów wizerunkowychSolarisa:
{https://www.youtube.com/watch?v=CAhK0XKZYV0}
Dane techniczne ? nowy Solaris Urbino 12 electric ? Bus ofthe Year 2017
Długość |
12 000 mm |
Szerokość |
2 550 mm |
Wysokość całkowita |
3 395 mm (z pantografem) |
Rozstaw osi |
5 900 mm |
Oś przednia |
ZF RL 82 EC oś niezależna |
Oś tylna |
ZF AVE 130 oś elektryczna |
System ładowania |
Plug-in, Pantograf Shunk, moc do 450 kW |
Baterie |
High Energy: 240 kWh |
Osprzęt elektryczny |
Medcom |
Klimatyzacja |
Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy |
Siedzenia |
Ster 8MU z zastosowaniem Miedzi AntybakteryjnejCu+ |
Liczba siedzeń |
do 30 |
Liczba siedzeń z niskiej podłogi |
do 16 |
Liczba pasażerów |
do 99 (19 t) |
Układ drzwi |
2-2-2 |
„