Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Współpraca województwa ze stolicą

infobus
31.12.2006 21:30

19 grudnia br. po raz pierwszy odbyło się spotkanie Zarządu Województwa Mazowieckiego i władz Warszawy. Obie strony zadeklarowały wolę harmonijnej współpracy. Współdziałanie m.in. w zakresie wykorzystania funduszy unijnych, infrastruktury transportowej oraz strategii rozwoju przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom stolicy, jak i całego Mazowsza. – Bez sukcesu w Warszawie nie będzie sukcesu rządów koalicji PO – PSL na Mazowszu – zgodzili się Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik i Prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. W trakcie spotkania powołano wspólny stały zespół roboczy, który ma dokonywać systematycznych przeglądów spraw będących przedmiotem współpracy oraz planować nowe obszary współdziałania. W skład zespołu wejdą szefowie jednostek organizacyjnych miasta i Urzędu Marszałkowskiego odpowiedzialnych za realizację wspólnych projektów. Zespołowi przewodniczyć będą wicemarszałek Jacek Kozłowski oraz zastępca Prezydenta m. st. Warszawy Jerzy Miller. Do najważniejszych zadań, które władze Województwa oraz władze Warszawy zamierzają wspólnie zrealizować należą: skuteczne pozyskiwanie funduszy strukturalnych na rzecz warszawskich inwestycji służących całemu województwu, rozwiązanie problemów komunikacyjnych, skoordynowanie działalności placówek służby zdrowia oraz wsparcie szkolnictwa wyższego. – Pierwszym efektem naszej współpracy będzie zlikwidowanie dopłaty do biletów. Nastąpi to już 1 stycznia 2007 roku. Najpierw obejmie to Warszawę, a w pierwszej połowie przyszłego roku całą aglomerację warszawską – podkreśliła Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Obecnie w ramach wspólnego biletu podróżni mogą korzystać z usług Kolei Mazowieckich tylko na obszarze ograniczonym stacjami: Warszawa Ursus, Warszawa Gołąbki, Warszawa Choszczówka, Warszawa Wola Grzybowska, Warszawa Jeziorki i Warszawa Falenica. Ciągi dróg, które wychodzą poza obszary miejskie korkują się tuż za granicami Warszawy. Dlatego wzajemna współpraca polegać będzie na opracowaniu planów rozwoju tras wyjazdowych – pozametropolitalnych tak, aby wyjazd na długi weekend nie zaczynał się od kilkugodzinnego postoju w korku.