Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wspólna sieć sprzedaży Neoplan i MAN we Włoszech i Francji.

infobus
06.11.2002 18:12


Neoplan Bus GmBH i MAN Bus GmBH założyły wspólną sieć sprzedaży we Włoszech i Francji: od dnia 23 lipca b.r., wszelką działalność w tej dziedzinie na rynku włoskim prowadzi firma NEOMAN Italia S.r.l. z siedzibą w Modenie, a na rynku francuskim – powołana 1 października firma NEOMAN France S.a.r.l., z siedzibą w Paryżu. Obie spółki mają się koncentrować na lokalnych rynkach dużych zamówień. Ich zadaniem jest skupienie działalności obu dotychczasowych sieci sprzedaży, wykorzystanie wynikających z tego synergii oraz uwolnienie zasobów, co ma doprowadzić do większej penetracji obu rynków. Wspólna sieć MAN i Neoplan otrzymała także nową strukturę. Oprócz lepszego systemu dystrybucji części zamiennych, we Włoszech powstaną dwa, a we Francji sześć, tzw. centrów kompetencji. Odtąd, obie części koncernu będą miały swego kompetentnego odpowiednika, który będzie się zajmował charakterystycznymi dla nich problemami.
Dyrektorem naczelnym nowej spółki NEOMAN Italia został mianowany dr Riccardo Monaco, który ma dwudziestoletnie doświadczenie w branży autobusowej – wcześniej zarządzał kolejno firmami Kässbohrer Italia, EvoBus Italia i Bova Italia, a od stycznia b.r. pełnił funkcję dyrektora naczelnego firmy NEOPLAN Italia. Dr Monaco będzie współpracował z Giancarlo Colli, wcześniej pracującym w MAN Veicoli Industriali S.p.a., który kieruje działem autobusów miejskich i podwozi. Firma postawiła sobie za cel osiągnięcie 10% udziału w rynku do roku 2005. Natomiast na czele francuskiej sieci sprzedaży stanął Rudi Kuchta, który od 10 lat pracował w Neoplanie jako specjalista ds. eksportu, w tym od 1998 na stanowisku dyrektora działu eksportu europejskiego. Jego doradcą będzie Eberhard Backhaus, wieloletni dyrektor Neoplan France, który jest bezpośrednio odpowiedzialny za sprzedaż. Działem autobusów miejskich i podwozi będzie kierował Francois Neumair, wcześniej zarządzający MAN France.
„Połączenie ofert firm MAN i Neoplan powinno umożliwić nam wzrost udziału w rynku, zwłaszcza w segmencie autobusów miejskich i międzymiastowych. Nie zamierzamy jednak zaniedbywać rynku autobusów turystycznych. Celem, jaki sobie postawiliśmy jest osiągnięcie 10% udziału w rynku do roku 2005” – tak określił Rudi Kuchta plany swojej firmy na najbliższą przyszłość. W nowym koncernie znakomicie uzupełniają się kompetencje MAN`a w dziedzinie autobusów miejskich oraz Neoplana w zakresie konstrukcji pojazdów turystycznych. Stopniowo wprowadzany jest nowy system zarządzania i produkcji, z czego wynikają znaczne korzyści, także dla klienta. Sama oferta produktów koncernu stała się znacznie szersza, obejmując teraz pojazdy o różnorodnej konstrukcji i przeznaczeniu: od dwupokładowych autokarów turystycznych po miejskie autobusy niskopodłogowe o długościach od 8 do 15 metrów. NEOMAN Bus GmbH łączy doświadczenie i kompetencje obu producentów we wszystkich segmentach rynku: autobusów miejskich, międzymiastowych i turystycznych.