Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wspólna inwestycja Daimler i Wrightbus w Indiach

infobus
09.07.2015 10:43

Wrightbus wspólnie z Daimler India Commercial Vehicles otworzył fabrykę nadwozi autobusowych w Chennai w Indiach. Zaprezentowano całą ofertę autobusów zaprojektowanych i wytwarzanych zgodnie ze specyficznymi wymogami rosnącego indyjskiego rynku autobusowego.

Nowy zakład ma zdolność produkcyjną na poziomie 1500 pojazdów rocznie i zatrudnia 140 miejscowych pracowników oraz 30 Irlandczyków. Gdy produkcja w Chennai ruszy na dobre, liczby te wzrosną ? docelowo 1300 pracowników ma produkować 4000 autobusów rocznie. Aluminiowe nadwozia projektu i patentu Wright będą tam montowane na wywodzących się z Brazylii podwoziach Mercedes-Benz. Mają być lżejsze, wytrzymalsze i bardziej niezawodne od konkurencyjnych nadwozi. Dwie główne linie produkcyjne (dla średniej wielkości przedniosilnikowych uniwersalnych autobusów oraz tylnosilnikowych luksusowych autokarów turystycznych) zawierają odcinki przygotowania podwozi, montażu podłogi, konstrukcji nadwozia, wykończenia wnętrza, oszklenia, przygotowania do malowania, malowania podkładu i warstwy wierzchniej, wykończenia po malowaniu oraz prób technicznych. Obie linie produkcyjne schodzą się w lakierni, w przyszłości ma być stworzona druga lakiernia. Ważną kwestią jest dokładne przeszkolenie pracowników, ponieważ sukces produktów w dużej mierze zależy od opatentowanej przez Wright metody skręcania aluminiowych nadwozi z podwoziami.

Prace rozwojowe nad nową gamą produktów na rynek indyjski były prowadzone w siedzibie Wrights Group w Północnej Irlandii przy wsparciu irlandzkiej agencji rozwojowej (Invest Northern Ireland) i częściowym współfinansowaniu przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Mark Nodder, prezes zarządu Wrights Group, komentował: ?Indie są ogromnym, dopiero wschodzącym rynkiem o dużym potencjale. Obecność na tym terenie oraz oferta zaprojektowana specjalnie na ten rynek pomogą w utrzymaniu zatrudnienia dla 130 pracowników zatrudnionych w siedzibie głównej Wrights Grup w Północnej Irlandii. Otwarcie montowni w Chennai jest ważnym krokiem w kierunku międzynarodowej ekspansji Grupy, która przyniesie pozytywne efekty dla jej interesów, a także dla miejscowej gospodarki.?

Swoją aprobatę wyraził także brytyjski Minister Przemysłu, Handlu i Inwestycji, Jonathan Bell: ?Nowa montownia w Indiach jest przełomowym osiągnięciem dla Wrightbus i jest efektem szeroko zakrojonych badań rynkowych dokonanych w ostatnich sześciu latach. Irlandzki producent podczas rozwoju nowej oferty produktów otrzymał solidne wsparcie doradcze i praktyczne od irlandzkiej agencji rozwojowej i ekspertów powiązanych z Daimlerem. Wrightbus jest przodującym eksporterem w Irlandii Północnej, a indyjski rynek zapewnia niespotykane możliwości dla ambitnych przedsiębiorstw przygotowanych do długoterminowej współpracy przedsiębiorstw posiadających wymagany do międzynarodowej ekspansji potencjał finansowy i kadrowy. Ta inwestycja stanie się ważnym katalizatorem międzynarodowego sukcesu grupy, co przełoży się na istotne korzyści dla gospodarki Irlandii Północnej.?

Jak wygląda indyjska oferta Wrightbus i Daimler? Opiera się na dwóch konstrukcjach ? taniej uniwersalnej z niższej półki oraz luksusowej z najwyższej półki.

Tańszy model to prosty wielofunkcyjny autobus na przedniosilnikowym podwoziu samochodu ciężarowego, oferowany pod marką BharatBenz. Ma długość 9,787 m i występuje w trzech odmianach wyposażenia: School Bus (szkolny dla 49 uczniów), Staff Bus (do przewozów pracowniczych, dla 39 pasażerów), i Tourist Bus (turystyczny, 26 pasażerów). Autobusy są wyposażone w silniki 4D34i o mocy 140 KM (wersje szkolna i pracownicza) lub 170 KM (turystyczna) oraz w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów M036S6.

W segmencie autokarów turystycznych w Indiach Daimler dotychczas opierał się na współpracy z miejscowym producentem nadwozi Sutlej, oferując wysokopokładowe autokary o długości 12 i 13,7 m. Rynek okazał się obiecujący i Mercedes walczy o większy udział w nim pod hasłem ?podróżuj z gwiazdą? (Travel with the star). Nowym produktem jest 15-metrowy (najdłuższy oferowany w Indiach) model produkowany we współpracy z Wrightbus w Chennai. Podwozie jest znane z modeli Sutlej, choć nieco je zmodernizowano ? główną zmianą jest przeniesienie zbiornika paliwa o pojemności 600 l nad tylną oś, co ma zwiększyć bezpieczeństwo przy zderzeniach. Nadwozie Wright wykonane z aluminium oferuje lepsze właściwości jezdne ? jest lżejsze i lokuje środek cięższości niżej w porównaniu z typowymi konstrukcjami.