Września będzie miała elektrobus Isuzu. Gmina akceptuje ofertę Busimport
4 lipca gmina Września poinformowała o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę fabrycznie nowego autobusu jednoczłonowego, niskowejściowego, elektrycznego oraz ładowarki zewnętrznej.
Zwycięzcą ogłoszono jedynego oferenta tj. firmę BUSIMPORT PL sp. z o.o. (polskiego dealera autobusów Isuzu).
Zakup z dofinansowaniem z ZTP 2.0
Inwestycja zyskała dofinansowanie w ramach II edycji programu „Zielony Transport Publiczny” z NFOŚiGW. Będzie to już drugi elektrobus zakupiony przez Wrześnię. Pierwszy pozyskano dzięki funduszom unijnym, z kolei drugi egzemplarz obejmie dotacja z ZTP 2.0 na sumę 1 277 235 zł. Do tego, samorząd wrzesiński otrzyma również preferencyjną pożyczkę w kwocie 917 887 zł. Łączna wartość inwestycji to 2,7 mln zł.
Czego szukała Września?
Parametry poszukiwanego autobusu przez Wrześnię były następujące:
- długość min. 8 m do 9,0 m,
- szerokość max. 2,55 m (bez lusterek zewnętrznych),
- wysokość max. 3,5 m;
- minimalna liczba miejsc do przewozu pasażerów: 19 siedzących, 49 ogółem;
- silnik elektryczny o mocy min. 140 kW;
- magazyn energii: o pojemności minimum 200 kWh zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego, ładowanie magazynu energii systemem plug-in, zewnętrzną dwuzakresową ładowarką stacjonarną lub mobilną o mocy 40/80 kW,
- minimalna ilość cykli ładowania nie mniej niż 4 000 bez spadku pojemności magazynu energii większego niż 20proc.,
- warunki gwarancji: na całość autobusu – 3 lata (36 miesięcy) bez limitu kilometrów (na magazyn energii obowiązuje oddzielna gwarancja) / na perforację korozyjną poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwozia i podwozia bez konieczności wykonywania dodatkowych konserwacji w trakcie eksploatacji – 10 lat (120 miesięcy) / na powłoki lakiernicze – 5 lat (60 miesięcy) / na trwałość konstrukcji i poszycie tj. pękanie szkieletu, ramy, blach poszycia – 10 lat (120 miesięcy) / na możliwość zakupu wszystkich części zamiennych do autobusu: jego konstrukcji zespołów, podzespołów, urządzeń etc – 15 lat,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Debiut elektrycznego Isuzu w Polsce
Przy tak sformułowanych wymaganiach 21 kwietnia we Wrześni swoją ofertę położyła tylko jedna firma – Busimport.pl (diler Isuzu w Polsce) na sumę 2.125.440,00 PLN brutto / 1.728.000 PLN netto, gdzie koszt autobusu elektrycznego Isuzu NovoCiti Volt to 1.987.680,00 PLN brutto / 1.616.000 PLN netto, a koszt ładowarki zewnętrznej dwuzakresowej to: 137.760,00 PLN brutto / 112.000 PLN netto.
Z kolei zamawiający na realizację zamówienia zamierzał przeznaczyć środki w wysokości 2.195.122,00 zł brutto. Wobec tego, rozstrzygnięcie przetargu nie mogło być inne. Po decyzji komisji przetargowej o wyborze oferty Busimport, wszystko wskazuje na to, że to właśnie w Wielkopolsce zadebiutuje pierwszy w naszym kraju autobus elektryczny marki Isuzu. Przypomnijmy, że wcześniej diler tureckiej marki - firma Busimport pokazała dwój elektrobus na targach Transexpo.