Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wrocławskie eCitaro G z III generacją baterii NMC. 490 kWh pojemności

infobus
10.03.2022 09:00

8 marca MPK Wrocław postawiło kolejny w kierunku bezemisyjnego transportu i zamówiło 11 autobusów Mercedes-Benz eCitaro G.

O tym ważnym dla miasta, polskiego rynku i Daimler Buses wydarzeniu rozmawialiśmy z Krzysztofem Balawejderem – prezesem MPK Wrocław, Romanem Biondim – szefem sprzedaży Daimler Buses, Arturem Konarskim – prezesem zarządu EvoBus Polska i Maciejem Wojeński, wiceprezesem Ekoenergetyki Polska, która dostarczy do Wrocławia ładowarki do elektrobusów. Zapraszamy na film!

Drugi taki kontrakt

8 marca przedstawiciele MPK Wrocław i EvoBus Polska w obecności przewodniczącego Rady Miejskiej Wrocławia Sergiusza Kmiecika podpisali umowę na dostawę 11 nowych, w pełni elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Uroczystość oficjalnego podpisania umowy odbyła się we Wrocławiu, w siedzibie partnera serwisowego Mercedes-Benz: Grupy Wróbel, który od strony warsztatowej obsługuje również gdyński eCitaro, a w przyszłości zapewne także zielonogórskie.

Tym samym stolica Dolnego Śląska to kolejne miasto po Gdyni, które zdecydowało się na rozpoczęcie elektromobilnej drogi z produktami z najwyższej, technologicznej półki autobusów miejskich z napędem elektrycznym. Natomiast autobusy z gwiazdą są znane od lat mieszkańcom Wrocławia. Nowe, elektryczne wersje pojazdów podtrzymują wysoki standard podróżowania oferując nadal m.in. ergonomiczny rozkład siedzeń i poręczy, miejsca na wózki dziecięce oraz wózek inwalidzki, klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu, kasowniki z funkcją biletomatu i płacenia kartą, a także porty USB do ładowania smartfonów.

Zobaczcie wrocławską uroczystość na filmie:

Trochę techniki

Do zalet modelu eCitaro G należy zarządzanie termiką magazynów energii zarówno w okresie letnim jak i zimowym. Układ zarządzania temperaturą baterii jest w pełni zintegrowany z inteligentnym i automatycznym system sterowania temperaturą  wnętrza w autobusie. Silniki eCitaro G zasilane są akumulatorami litowo-jonowymi typu NMC (baterie niklowo-manganowo-kobaltowe) o łącznej mocy do 490 kWh. Mają one budowę modułową: akumulatory zostały podzielone na pięć modułów, z których każdy dostarcza około 98 kWh. Operatorzy transportu publicznego mogą dostosować swoją strategię użytkowania i ładowania pojazdów do swoich indywidualnych potrzeb dzięki dużej pojemności zastosowanych baterii.

Zintegrowany system ogrzewania i klimatyzacji z pompą ciepła oparty jest na czynniku chłodniczym CO2. Zapewnia najwyższą efektywność energetyczną i pozwala na zaoszczędzenie do około 40 % energii w stosunku do klasycznych układów. Ciepło odprowadzane z urządzeń elektrycznych i baterii wykorzystywane jest w systemie ogrzewania i klimatyzacji autobusu.

Maksymalną energooszczędność zapewnia też elektrohydrauliczny układ kierowniczy Inteligent Eco Steering. System AVAS ostrzega przechodniów o nadjeżdżającym, cichym pojeździe, a system detekcji zapewnia bezpieczeństwo pożarowe. Optymalne naładowanie baterii zapewnia system szybkiego ładowania pantografowego i system plug-in.