Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławski system BRT chcą zaprojektować dwie firmy

infobus
14.04.2014 23:10
Dwa biura projektowe złożyły swoje oferty w ogłoszonym przez spółkę Wrocławskie Inwestycje przetargu na sporządzenie koncepcji i części projektu dla szybkiego, autobusowego połączenia centrum miasta i Nowego Dworu.To spółka Trakt z Katowic, która jest chętna podjąć się tego zlecenia za ponad 980 tys. zł oraz warszawskie biuroEgis Poland (działające już na wrocławskim rynku), które chce przygotować projekt za cenę wyższą o 210 tys. zł.Autor koncepcji musi zaprojektować trasę wzdłuż ulic Strzegomskiej i Robotniczej, na odcinku od Nowego Dworu do Dworca Świebodzkiego. W co najmniej dwóch wariantach musi przedstawić przejście pod „Gądowianką”i propozycje nowego wiaduktu nad torami. Istniejąca droga dla autobusów zajmuje środek Strzegomskiej, natomiast na nowych i odcinkach zostanie poprowadzona po południowej stronie jezdni. W ramach szykowanego kontraktu ma powstać także koncepcja systemu szybkiej komunikacji autobusowej miedzy Nowym Dworem a ulicą Góralską.
Ulicą Strzegomską na Nowym Dworze autobusy już jeżdżą wydzielonymi drogami. Wystarczy jej przedłużenie do centrumPlan systemu BRT we WrocławiuSystemy BRT na świecieWrocławskie autobusy
Projekt powinien być gotowy w pierwszym kwartale 2015 roku. Wtedy także będzie można przystąpić do jego realizacji.Jak podkreśla wrocławski magistrat budowa tramwaju na Nowy Dwór jest na razie trudna do zrealizowania z powodu przecięcia się z trasą kolejową i wysokich kosztów tej inwestycji. Jednak nowoczesne i ekologiczne połączenie stosunkowo łatwo zorganizować za pomocą autobusowego systemu BRT (lub jak wolą wrocławscy urzędnicy –metrobusów). W przypadku stolicy Dolnego Śląska miałyby go obsługiwać elektrobusy o bardzo dużej pojemności (klasa MEGA), które tak jak tramwaje miałyby wydzielone trasy. Zastosowanie napędu elektrycznego w systemie BRT byłoby ewenementem na europejską skalę.