Wrocław z liniowym pomostem do autobusów aglomeracyjnych. Długołęka i Wisznia Mała

infobus
22.11.2023 08:06

17 listopada Miasto Wrocław ogłosiło "pomostowy" przetarg na obsługę linii autobusowych na terenie Długołęki i Wiszni Małej.

To konieczna bufor czasowy dla potężnego przetargu na wszystkie trasy aglomeracyjny, które mają znacząco poprawić lokalny transport publiczny. Natomiast po pierwszej nieudanej próbie, gdzie złożona została jedna oferta, zaczyna sie ten kontrakt przesuwać w czasie, stad najnowsze zamówienie w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Długołęka i Wisznia Mała.

Dwa zadania

Ogłoszone negocjacje zostały podzielone na trzy zadania (wcześniejszy przetarg miał dwa zadania):

  • zadanie 1 obejmuje obsługę Wrocławia i Gminy Długołęka (linia 931) oraz Gminy Wisznia Mała (linie 908 i 930),
  • zadanie 2 obejmuje obsługę Wrocławia i Gminy Długołęka (linie 345, 904, 911, 914, 921, 924, 934, 936, 941 – brygady solo i MIDI),
  • zadanie 3 obejmuje obsługę Wrocławia i Gminy Długołęka (linie 904, 911, 914, 921, 924 – brygady przegubowe).

Przewidywana roczna praca przewozowa wynosi:

  • do 650 000 wozokilometrów rocznie dla zadania 1,
  • do 1 300 000 wozokilometrów rocznie dla zadania 2,
  • do 410 000 wozokilometrów rocznie dla zadania 3.

Operatorzy będą zobowiązani do realizacji przewozów na liniach objętych zamówieniem od dnia 9 grudnia 2023 roku do dnia 31 marca 2025 roku.

Wrocław w drugim podejściu do autobusów aglomeracyjnych. Pakietowe negocjacje
17 listopada Miasto Wrocław ponownie przystąpiło do realizacji tematu linii aglomeracyjnych, które mają znacząco poprawić lokalny transport publiczny. / fot. UG Długołęka

Wymagania dotyczące taboru

Do realizacji zamówienia przewoźnik będzie musiał dysponować taborem:

  • dla zadania 1 - 8 autobusów podstawowych (wymagane jest 8 autobusów typu C od 27 stycznia 2024 r.),
  • dla zadania 2 - 13 autobusów podstawowych (wymagane są 2 autobusy typu B i 11 pojazdów typu C),
  • dla zadania 3 - 6 autobusów podstawowych (wymagane jest 6 autobusów typu D).

Podział autobusów według wymaganych typów przedstawia się następująco:

  • typ A – autobusy o długości od 7,90 do 9,19 m, minimum 55 miejsc ogółem,
  • typ B – autobusy o długości od 9,20 do 10,65 m, minimum 65 miejsc ogółem,
  • typ C – autobusy o długości od 10,66 metrów do 12,20 m, minimum 90 miejsc ogółem,
  • typ D – autobusy o długości od 12,21 metrów do 18,75 m, minimum 140 miejsc ogółem.

Wszystkie autobusy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2011 roku.

17 listopada Miasto Wrocław ponownie przystąpiło do realizacji tematu linii aglomeracyjnych, które mają znacząco poprawić lokalny transport publiczny.
17 listopada Miasto Wrocław ponownie przystąpiło do realizacji tematu linii aglomeracyjnych, które mają znacząco poprawić lokalny transport publiczny / fot. UG Długołęka

Warunki negocjacji

Przewoźnicy zainteresowani udziałem w negocjacjach mogą przesłać swoje zgłoszenia do 23 listopada. Negocjacje mają być przeprowadzone w dniach 27-28 listopada. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyboru 4 ofert dla każdego z zadań, które uzyskają największą liczbę punktów.

Na koniec podajemy link do ogłoszonych negocjacji: https://bip.um.wroc.pl/przetarg/69993/wtr-zt-7243-4-60-2023-mwr-2