Wrocław z kolejnym buspasem: Krakowska
W nocy – 6/7 lipca – miało miejsce otwarcie kolejnego wrocławskiego buspasa- tym razem na ulicy Krakowskiej. Rozwiązanie ma być uzupełnienie funkcjonującego od dawna pasa tramwajowo-autobusowego na ul. Traugutta.
Wydzielony odcinek to 400 metrów w każdą ze stron, od zjazdu do centrumhandlowego aż do węzła rozjazdowego z al. Armii Krajowej. Pas dla autobusówbędzie przylegał do torowiska (w obu kierunkach), nie obejmuje skrętów.
Po co buspas?
Na ul. Krakowskiej odnotowywano opóźnienia w kursowaniu autobusów,skumulowane w rejonie węzła z ul. Armii Krajowej. W tym rejonie kursują 2 linietramwajowe (częstotliwość w szczycie co 6 min.), linia autobusowa 114, która mazwiększyć częstotliwość kursowania oraz autobusy Siechnickich LiniiAutobusowych (2 linie), z których również mogą korzystać mieszkańcy Wrocławia.
Mieszkańcy spoza Wrocławia, wjeżdżający z tamtego kierunku do miasta, mająobok komunikacji autobusowej do dyspozycji połączenia kolejowe (pociągi KoleiDolnośląskich trasę Oława-Wrocław pokonują w 20-25 minut).
Do dyspozycji kierowców przygotowane zostały parkingi Park and Ride(Opolska/Karwińska, Opolska/Głubczycka). Kierowcy mogą zostawić pojazd naparkingu i przesiąść się do autobusu i lub tramwaju, który bez przeszkód,szybciej niż pozostali uczestnicy ruchu będzie mógł przejechać tę trasę.Wprowadzenie buspasa w ciągu ul. Traugutta finalnie poprawiło kursowaniekomunikacji zbiorowej pozostając niemal bez wpływu na komunikację samochodową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wrocławska strategia
Tworzenie wydzielonych torowisk i buspasów stanowi element wrocławskiejpolityki mobilności. Celem wydzielania buspasów jest przede wszystkimstworzenie priorytetu dla komunikacji zbiorowej. Tylko punktualna komunikacjazbiorowa może stanowić atrakcyjną alternatywę dla samochodu.
Zgodnie z wynikami Kompleksowych Badań Ruchu każdego dnia do Wrocławiawjeżdża ok 250 tysięcy samochodów. Tendencja jest wzrostowa dlatego tak ważnejest wprowadzania alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych.
„