Wrocław wytycza trzy buspasy. I myśli o czwartym
Zgodnie z nową koncepcją transportową dla Wrocławia, autobusyMPK mają kursować po mieście częściej i szybciej – m.in. dzięki nowym buspasom.
Trzy nowe buspasy wyznaczono już w wakacje. Pierwszypowstanie na Podwalu, na ok. 300-metrowym odcinku między ul. Kołłątaja aRenomą.
Jak informuje prezydent miasta, Jacek Sutryk: – „Jest tammiejsce na trzy pasy, które jednak nie są wyznaczone. Chcemy, by autobusykorzystały ze skrajnego prawego pasa.”
Drugi – na ul. Borowskiej, od ul. Ślicznej do ul.Wieczystej, gdzie kursuje siedem linii autobusowych. Elwira Nowak: – Na początekwydzielimy dla autobusów 400 metrów na odcinku w okolicach ul. Ślicznej, gdziedroga ma dwa pasy. Przy okazji poprawi to bezpieczeństwo na drodze.
Trzeci pas autobusowy pojawi się na ul. Krakowskiej, podwiaduktem na skrzyżowaniu z al. Armii Krajowej. Tamtędy kursuje m.in. linia114, która jeszcze w tym roku pojedzie co 7,5 minut w godzinach szczytu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co dalej?
To nie koniec rozbudowy wrocławskich buspasów. Czwarta autobusowa nitka powstanie z Psiego Pola w stronę centrum. W tym rejonie jeździ aż 11 linii autobusowych, a porannei popołudniowe korki to codzienna rzeczywistość. To jest już jednak większa inwestycja. Osobny pas dla MPK Wrocław powstanie wzdłuż ul.Krzywoustego i będzie wybudowana obok istniejącej jezdni. W tym roku zaczniesię projektowanie, a w przyszłym roku powinna ruszyć budowa.
„