Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław wybiera Michalczewskiego z MAN-em

infobus
15.09.2014 20:00

Jak poinformowało MPK Wrocław, najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę pakietu miejskich linii złożyła firma Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski. Ceny złożonych na początku września propozycji przedstawiały się następująco:
– ITS Michalczewski – kwota: 338.128,00 zł brutto
– Mobilis – kwota: 411.700.00 zł brutto
– Arriva – kwota: 426.072,00 zł brutto
W tej sytuacji, przy braku zastrzeżeń formalnych, wybór oferty ITS-u był jedynie formalnością. To wielki powrót radomskiej spółki do gry na komunikacyjnym rynku w Polsce.–„Jesteśmy tańsi od międzynarodowych gigantów, a i tak stawka, którą zaoferowaliśmy, nie jest wcale bardzo niska, to ok. 9 zł za każdy przejechany kilometr. O takiej stawce w Radomiu nawet nie marzymy”- powiedział w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej-Radom”Adam Michalczewski, właściciel ITS-u. Spółka do obsługi 17 linii autobusowych w stolicy Dolnego Śląska planuje zakup 69 fabrycznie nowych autobusów, które zostaną zarejestrowane w Radomiu i to tutaj firma będzie odprowadzała za nie podatek od środków transportu. We Wrocławiu powstanie tylko punkt obsługi technicznej autobusów. Radomska firma szykuje się też do kolejnych przetargów. Tym razem ITS czeka na ogłoszenie przetargu na usługi przewozowe w Berlinie. –„Chcemy wejść na ten rynek, będziemy starali się o kontrakt. Jeśli się uda, po stolicy Niemiec będzie jeździło sto naszych autobusów”- opowiada Adam Michalczewski.

1_i_front_640x301_760

Przypomnijmy, że wrocławskie zamówienie na podwykonawcę, po zakupach 57. fabrycznie nowych Solarisów, jest kolejnym etapem wymiany miejskiej floty stolicy Dolnego Śląska. Niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy mają pojawić się w 2015 roku na 17 liniach. Formuła pozyskania podwykonawcy dla pasażerów ma być transparentna –to znaczy, że z ich perspektywy zmiana będzie polegała jedynie na zastąpieniu starego taboru – nowym i bardziej komfortowym. Zgodnie z wymogiem przetargu, podwykonawca będzie musiał zapewnić 69 pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku, w tym: 43 szt. przegubowych o długości 18 m, 19 szt. standardowych o długości 12 m i 7 niskopodłogowych midibusów. Te ostatnie wyjadą na mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147. Reszta pojawi się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146. Jak informuje Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK –zwycięzca przetargu będzie świadczył usługi przewozowe fabrycznie nowymi autobusami marki MAN. To oznacza ogromny sukces niemieckiego producenta, który dzięki temu zamówieniu ponownie zacznie ogrywać pierwszoplanową rolę na autobusowym rynku w naszym kraju. To zamówienie potwierdza również starą dewizę –„pierwsza miłość nie rdzewieje”. Adam Michalczewski od samego początku inwestował w pojazdy monachijskiego producenta i wielokrotnie podkreślał swoje przywiązanie do tej marki. Po ostatnich zakupach Solarisów podejrzewaliśmy, że do obsługi wrocławskich linii spółka może zakupić kolejny „jamniki”. Ale tak się nie stanie. ITS wraca do korzeni i ponownie stawia na MAN. Tym samym już w przyszłym roku do jedynego wrocławskiego lwa –modelu NG 313 w barwach MPK Wrocław –dołączą aż 62 nowe egzemplarze z logo MAN (43 typu Lion`s City i 19 typu Lion`s City G)( plus niskopodłogowych 7 midibusów Solaris Urbino 8,6. Tak potężny zakup to również wzrost floty przewoźnika o 1/4. Aktualnie spółka posiada 66 autobusów przeznaczonych do obsługi radomskich linii (37 marki Solaris i 28 marki MAN) oraz 110 pojazdów, które jeżdżą w Warszawie (55 szt. MAN Lion’s City G i 55 szt. MAN NL 223). Stołeczne kontrakty firmypowoli się jednak kończą, a dalsza liberalizacja warszawskich linii utknęła w martwym puncie. Stąd też tak duża determinacja ITS-u we wrocławskim przetargu i mocno konkurencyjna oferta –o 73 mln zł tańsza niż druga w kolejności propozycja Mobilisu

2_760

Jak podkreśla MPK Wrocław, pojazdy ITS-u będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych. Zostaną fabrycznie pomalowane we wrocławskie, żółto-czerwone barwy. Podobnie jak inne pojazdy MPK będą wyposażone w GPS, czyli będą widziane w czasie rzeczywistym przez nowoczesne systemy np. ITS , system dyspozytorski czy mobilną aplikację dla pasażerów iMPK. Nowy przewoźnik będzie świadczył usługi z własnej zajezdni, ale pod ścisłą kontrolą MPK. Pierwsze nowe MAN-ymogą pojawić się na wrocławskich ulicach już w drugim kwartale 2015 r.