Wrocław wybiera autobusy Kłosoka. Na jedno aglomeracyjne zadanie
4 grudnia Wrocław poinformował o rozstrzygnięciu negocjacji w przedmiocie linii aglomeracyjnych w jednym z trzech zadań.
Przypomnijmy, że miasto ogłosiło negocjacje na obsługę linii na terenie Długołęki i Wiszni Małej w trzech zadaniach. Rozstrzygnięcie tych negocjacji ma stanowić „pomost” i uzyskanie czasu przed ogłoszeniem większego przetargu.
Trzy zadania
Zanim przejdziemy do omówienia złożonych ofert, warto przypomnieć, że negocjacje zostały podzielone na trzy zadania (wcześniejszy, unieważniony przetarg miał dwa zadania):
- zadanie 1 obejmuje obsługę Wrocławia i Gminy Długołęka (linia 931) oraz Gminy Wisznia Mała (linie 908 i 930),
- zadanie 2 obejmuje obsługę Wrocławia i Gminy Długołęka (linie 345, 904, 911, 914, 921, 924, 934, 936, 941 – brygady solo i MIDI),
- zadanie 3 obejmuje obsługę Wrocławia i Gminy Długołęka (linie 904, 911, 914, 921, 924 – brygady przegubowe).
Przewidywana roczna praca przewozowa wynosi:
- do 650 000 wozokilometrów rocznie dla zadania 1,
- do 1 300 000 wozokilometrów rocznie dla zadania 2,
- do 410 000 wozokilometrów rocznie dla zadania 3.
Operatorzy będą zobowiązani do realizacji przewozów na liniach objętych zamówieniem od dnia 9 grudnia 2023 roku do dnia 31 marca 2025 roku.
Wymagania dotyczące taboru
Do realizacji zamówienia przewoźnik będzie musiał dysponować taborem:
- dla zadania 1 - 8 autobusów podstawowych (wymagane jest 8 autobusów typu C od 27 stycznia 2024 r.),
- dla zadania 2 - 13 autobusów podstawowych (wymagane są 2 autobusy typu B i 11 pojazdów typu C),
- dla zadania 3 - 6 autobusów podstawowych (wymagane jest 6 autobusów typu D).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podział autobusów według wymaganych typów przedstawia się następująco:
- typ A – autobusy o długości od 7,90 do 9,19 m, minimum 55 miejsc ogółem,
- typ B – autobusy o długości od 9,20 do 10,65 m, minimum 65 miejsc ogółem,
- typ C – autobusy o długości od 10,66 metrów do 12,20 m, minimum 90 miejsc ogółem,
- typ D – autobusy o długości od 12,21 metrów do 18,75 m, minimum 140 miejsc ogółem.
Wszystkie autobusy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2011 roku.
Dwie oferty w zadaniu nr 2
Miasto z uwagi na tryb przeprowadzania zamówienia (negocjacje) od razu poinformowało o wyniku postępowania. Dotyczy to zadania nr 2. Zadanie nr 1 i 3 pozostają nie rozstrzygnięte. Wiemy zatem, że w zadaniu nr 2 do negocjacji przystąpili:
- Kłosok sp. z o.o. sp.k., który uzyskał 91,92 pkt,
- Marek Wierzbicki TRAKO, który uzyskał 83,50 pkt.
Wobec tego, zamawiający uznał jako najkorzystniejszą ofertę firmy Kłosok. Dla tego przewoźnika to zdecydowanie dobra passa w ostatnim czasie. W przetargu MZK Jastrzębie-Zdrój firma ta złożyła jedyną ofertę, która zmieściła się w budżecie. Podobnie było w Wodzisławiu Śląskim, choć tutaj budżet zamawiającego został przekroczony.
Na koniec podajemy link do negocjacji w przedmiocie wrocławskich linii aglomeracyjnych: https://bip.um.wroc.pl/przetarg/69993/wtr-zt-7243-4-60-2023-mwr-2