Wrocław organizuje autobusową komunikację aglomeracyjną. Kto wygra?

infobus
18.08.2023 11:03

Wrocław ogłosił przetarg na świadczenie usług w zakresie autobusowego transportu aglomeracyjnego na terenie stolicy Dolnego Śląska oraz Gmin Wisznia Mała, Długołęka i Czernica.

Umowy z wykonawcami zostaną zawarte na okres 83 miesięcy - o czym już pisaliśmy w InfoBusie. Podsumowując- po rozstrzygnięciu zamówienia niemal 32% pojazdów, łączących Wrocław z okolicznymi gminami, ma być niskoemisyjna. Razem daje to flotę 92 fabrycznie nowych autobusów, klimatyzowanych i niskopodłogowych, z gniazdami USB i defibrylatorami AED. Obsłużą one 17 linii podmiejskich i 9 linii miejskich. Na oferty magistrat czeka do 5 września.

Dwa autobusowe zadania

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Wisznia Mała, Długołęka i Czernica. Przewoźnicy będą świadczyć usługi na strefowych liniach autobusowych (904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961, 964), wybranych zadaniach na normalnych liniach autobusowych (100, 108, 115, 120, 121, 147, 150, 151, 315) oraz wybranych zadaniach na specjalnych liniach autobusowych o ile zostaną uruchomione w trakcie realizacji umowy.

Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwa zadania, tj.:

  • zadanie nr 1 - obejmuje obsługę wybranych brygad autobusowych, głównie w północnej części obszaru objętego zamówieniem,
  • zadanie nr 2 - obejmuje obsługę wybranych brygad autobusowych, głównie w południowej części obszaru objętego zamówieniem.

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę tylko na jedno z wybranych zadań. Oznacza to, że w każdym zadaniu Wrocław wybierze innego przewoźnika. Zamawiający przewiduje prawo do skorzystania z opcji obejmującej do 15% łącznej przewidywanej wielkości pracy przewozowej wyrażonej w wozokilometrach.

Wrocław ogłosił przetarg w zakresie autobusowego transportu aglomeracyjnego na terenie stolicy Dolnego Śląska oraz ościennych gmin.
fot. UM Wrocław

Wymagania dotyczące taboru

Do realizacji zamówienia przewoźnik będzie musiał dysponować taborem o następujących parametrach:

  • autobusy podstawowe typu B - mają być wyprodukowane najwcześniej w 2024 roku i spełniać normę emisji spalin minimum Euro 6d. Będą to konstrukcje o długości od 9,2 do 10,65 metrów i powinny przewieźć minimum 60 pasażerów w tym minimum 18 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma odbywać się przez trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Maksymalna wysokość podłogi we wszystkich drzwiach nie może przekroczyć 340 mm od podłoża,
  • autobusy typu C i Ce - pojazdy nie mogą być starsze niż z 2024 roku. Powinny spełniać normę czystości spalin minimum Euro 6d lub mogą być zeroemisyjne. Ich długość musi się zawierać w granicach od 10,651 m do 12,20 m. Autobusy powinny zapewnić przejazd minimum 75 pasażerom (w przypadku pojazdów zeroemisyjnych – 60 pasażerom), w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazdy powinny posiadać 3 pary drzwi,
  • autobusy typu D i De – to pojazdy o długości od 12,21 m do 18,75 m, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 roku, spełniające normę emisji spalin minimum Euro 6d. Mogą być to pojazdy zeroemisyjne.

W ramach zadania nr 1 zamawiający wymaga posiadania:

  • 3 autobusów B w okresie od 1.06.2024 do 30.04.2025 oraz 6 autobusów B w okresie od 1.05.2025 do 31.05.2030,
  • 15 autobusów C, 6 autobusów Ce,
  • 9 autobusów D i 10 autobusów De.

Z kolei w zadaniu nr 2 wymogi są następujące:

  • 3 autobusy B w okresie od 1.06.2024 do 30.04.2025 oraz 6 autobusów B w okresie od 1.05.2025 do 31.05.2030,
  • 11 autobusów C w okresie od 1.06.2024 do 30.04.2025 oraz 13 autobusów C w okresie od 1.05.2025 do 31.05.2030,
  • 5 autobusów Ce w okresie od 1.06.2024 do 30.04.2025 oraz 6 autobusów Ce w okresie od 1.05.2025 do 31.05.2030,
  • 9 autobusów D i 12 autobusów De.
Wrocław ogłosił przetarg w zakresie autobusowego transportu aglomeracyjnego na terenie stolicy Dolnego Śląska oraz ościennych gmin.
fot. UM Wrocław

Warunki przetargu

Miasto wyznaczyło termin otwarcia ofert na dzień 5 września. Kryteria oceny ofert to:

  • cena (60%),
  • liczba dodatkowych autobusów typu C lub Ce (10%),
  • liczba dodatkowych autobusów typu D lub De (10%),
  • procent autobusów tego samego producenta wśród wszystkich autobusów typu C i Ce (wszystkie podstawowe i rezerwowe) (5%),
  • procent autobusów tego samego producenta wśród wszystkich autobusów typu D i De (wszystkie podstawowe i rezerwowe) (5%),
  • liczba autobusów zastępczych typu C lub Ce, które wykonawca będzie wykorzystywał do zapewnienia ciągłości świadczonych usług (5%),
  • liczba autobusów zastępczych typu D lub De, które wykonawca będzie wykorzystywał do zapewnienia ciągłości świadczonych usług (5%).