Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław: Nieprawidłowy przewóz pracowników

infobus
18.03.2009 11:24

W związku z uzyskanymi informacjami na temat nieprawidłowość w ramach dowozu pracowników do strefy ekonomicznej „Park Technologiczny”w Biskupicach Podgórnych k/Wrocławia, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu wraz z Oddziałami Terenowymi z Legnicy, Jeleniej Góry, Kłodzka i Wałbrzycha przeprowadził 17 marca 2009 wzmożone działania kontrolne. Do akcji, która rozpoczęła się o 3:30 zaangażowano 14 specjalistycznych pojazdów, a kontrole jednocześnie prowadziło 28 inspektorów. Z nadesłanych informacji wynikało, że dowozy pracowników odbywają się z naruszeniem podstawowych przepisów dotyczących legalności przewozu oraz stanu technicznego pojazdów. Skarżący zwracali także uwagę na niebezpieczeństwo wynikające z faktu łamania przepisów dotyczących czasu jazdy przerw i odpoczynków kierujących. W wyniku działań skontrolowano 43 pojazdy. W 12 przypadkach wszczęto postępowania administracyjne za:

– brak w dwóch przypadkach zezwolenia na linie regularne specjalne,

– nie zgłoszenie pojazdów do licencji,

– brak legalizacji tachografu,

– nieprawidłowości z zakresu przepisów dotyczących czasu jazdy przerw i odpoczynków,

W 16 przypadkach nałożono mandaty karne na kierowców, za:

– braki w dokumentacji,

– nieprawidłowe operowanie tachografem, które uniemożliwiało prawidłową ocenę czasu przerw i odpoczynku kierowcy,

– używanie nie swojej karty do tachografu cyfrowego.

Po kontroli stanu technicznego pojazdów w 9 przypadkach zatrzymano dowody rejestracyjne. Główną przyczyną były wycieki oleju, niesprawne oświetlenie, oraz niewłaściwe oznakowanie pojazdów. W jednym z przypadków kontrolujący stwierdzili rażące przekroczenia przepisów związanych z czasem pracy. Kontrolowany kierowca odwiózł pracowników z III zmiany kończąc przewóz o godzinie 0:30 a następny rozpoczął o 4:00 przywożąc pracowników na I zmianę. Kierowca ten zrealizował jedynie 3 godziny i 30 minut z wymaganych 11 lub 9 godzin odpoczynku dobowego.