Wrocław blisko aglomeracyjnego przetargu na linie. eCitaro G zostaje na dłużej

infobus
22.03.2023 11:09

Lada dzień Urząd Miejski Wrocławia ma ogłosić przetarg na obsługę autobusowych linii w ramach aglomeracji.

W tym celu miasto testuje aktualnie elektrobus Mercedes-Benz eCitaro G na liniach podmiejskich. Przegubowiec miał jeździć tylko do 20 marca, ale zostanie na Dolnym Śląsku na dłużej. To kolejny sprawdzian funkcjonalności elektryków w komunikacji aglomeracyjnej przez urzędników. W lutym Wrocław wraz z Długołęką testował także przegubowy e-bus - MAN Lion`s City 18 E.

Przedłużony test

Testy autobusu elektrycznego Mercedes-Benz eCitaro G na podmiejskiej linii 930 miały potrwać tylko do 20 marca, ale Wrocław poprosił EvoBus Polska o jeszcze jeden tydzień, a przedstawiciel marki Mercedes się na to zgodził. Tym samym elektrobus będzie jeździł do piątku, 24 marca, na linii 920, relacji Pętla Wojnów/Łany – Galeria Dominikańska.. Przejazdy te realizowane są w ramach współpracy Wrocławia z Gminą Czernica.

Natomiast do niedzieli elektryczną gwiazdę można było zobaczyć na linii 930 do Wiszni Małej.

Mercedes-Benz eCitaro G to ten sam model, który wrocławskie MPK zamówiło już do obsługi linii K. Tym razem pojazd testowany jest nie na linii miejskiej, a na trasach podmiejskich. Autobus ma troje drzwi oraz jest wyposażony m.in. w systemy bezpieczeństwa w postaci asystenta skrętu w prawo i aktywnego asystenta hamowania.

-„Testy kolejnego autobusu zeroemisyjnego w aglomeracji wrocławskiej dowodzi także dobrej i owocnej współpracy pomiędzy Wrocławiem a sąsiednimi gminami. Na takiej kooperacji zyskują nasi mieszkańcy, a to jest najważniejsze – powiedział Włodzimierz Chlebosz, wójt gminy Czernica.

Aglomeracyjna siatka

Przypomnijmy, że Gmina Czernica wraz innymi gminami ościennymi miasta Wrocławia wyraziła wolę przystąpienia do nowego postępowania pn.  "Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Wisznia Mała, Długołęka, Czernica i Siechnice”. Tym samym miastu Wrocław zostanie powierzona organizacja linii strefowych 945, 955 oraz 920.

Trasy linii zostaną odpowiednio zmodyfikowane i częściowo wydłużone (920). Komunikacja gminna obsługiwana będzie nowym, nowoczesnym taborem.

Tym samym mieszkańcy zyskają szybkie i komfortowe połączenia autobusowe ze stolicą Dolnego Śląska. Pasażerowie, którzy będą chcieli się przesiąść do tramwaju, będą to mogli zrobić na jednym bilecie.