Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wrightbus i szwajcarskie testy

infobus
16.06.2016 16:02

Wrightbusrozpoczął w Szwajcarii serię testów u europejskich przewoźników, którazaprezentuje zalety ładowanego metodą plug-in elektrobusu EV StreetLite.

StreetLiteEV to pojazd klasy midi o długości ok. 9,5 m. Dzięki rezygnacji z przedniegozwisu można zamontować aż 37 foteli, co jest dosyć dobrym wynikiem w pojazdachklasy midi. Pojazd jest wyposażony w układ napędowy bazujący na niektórych rozwiązaniachz hybrydowego Wrightbus „Electrocity”. Opiera się on na rozwiązaniachSiemensa z platformy napędów elektrycznych ELFA2. Do tej pory w ramachszwajcarskich testów autobus przejechał prawie 1000 km. W międzyczasie zaliczyłwizyty w Bernie, Zurychu, Fryburgu, Sankt Gallen, Basserdorf, Clarens i Manior.

Koncepcjaelektrycznych autobusów Wrightbus opierasię na wdrażaniu do oferty szeregu rozwiązań modułowych, które są projektowaneprzez poszczególne spółki należące do grupy. Ten model procesu produkcyjnego umożliwiawyspecjalizowanie w dostarczaniu przewoźnikom autobusowym i autokarowym pojazdówz szerokim wachlarzem technologii zero- i niskoemisyjnych.

Dziękizastosowaniu modułowego procesu kompilacji Wrightbus jest w stanie zaoferowaćtrzy różne metody ładowanie pojazdu i konfigurację baterii na tej samej platformie,co ułatwia standaryzację całej floty pojazdów klienta i optymalizację kosztów.

DemonstracyjnyStreetLite EV przebywający obecnie w Szwajcarii jest ładowany metodą plug-in wczasie nocnych postojów. Pełne naładowanieakumulatorów niklowo-manganowych firmy Cobalt umożliwia pokonanie dystansu ok.230 – 250 km przy założeniu, że praca liniowa pojazdu wyniesie ok. 18 godzin.

Producentoferuje także ładowanie indukcyjne metodą przesyłową (IPT) oraz akumulatorylitowo-jonowe. Taki układ umożliwia na służbę liniową na dystansie do ok. 210km zakładając, że pojazd będzie wykorzystywany przez ok. 17 godzin . Ładowaniemetodą IPT jest bardzo zbliżone do systemu Primove, który opracował Bombardier.

DrWilliam Wright, który odpowiada za projekty zero- i niskoemisyjne w Wrightbus Group powiedział:„Wrightbus został pionierem rozwoju wrozwoju napędów niskoemisyjnych już dwiedekady temu. To bardzo satysfakcjonujące, że nasze przedsiębiorstwo zostałokolejny raz dostrzeżone, tym razem dzięki StreetLite EV i programowi demonstracyjnemuw Szwajcarii. Zaprezentujemy jego funkcje i korzyści, które odczują przewoźnicyoraz pasażerowie. „

PonadtoDr Wright dodał: „Firma ma dużedoświadczenie w projektowaniu i rozwoju najnowocześniejszych technologiiniskoemisyjnych. Jednym z naszych ostatnich osiągnięć są Nowy Routemaster dlaLondynu i StreetLites, które eksploatuje Arriva w Milton Keynes. Dotychczasowedoświadczenia czynią z nas prekursorów, którzy już niedługo będą wyznaczalinowy kierunek w rozwoju autobusów miejskich oraz regionalnych.”