Wrightbus i 50 piętrowych autobusów dla Arriva London
Pod koniec marca Arriva London rozpoczęła odbiory nowej partii 50 nowych autobusów elektrycznych od Wrightbus.
Pojazdy produkowane są w irlandzkiej fabryce w Ballymena i mają bogatą specyfikację, która obejmuje estetyczne oświetlenie pokładowe, podłogę z efektem drewna, elektroniczny system SIP i punkty ładowania USB.
Elektryfikacja Arrivy
Najnowsza dostawa piętrowych autobusów Wrightbus StreetDeck Electroliner BEV to kolejna faza planu zrównoważonego rozwoju londyńskiego operatora. Nowe autobusy wejdą do użytku między majem a wrześniem i wejdą w skład trzech zajezdni: Arriva Enfield, Arriva Brixton Tramshed i Arriva Thornton Heath.
W 2022 roku Arriva London przekierowała działalność zajezdni Brixton Tramshed na pełną elektryfikację, dlatego teraz w pozostałych obiektach ruszą prace mające na celu dostosowanie ich infrastruktury do obsługi e-busów.
„Powitanie nowej floty elektrycznej Wrightbus w naszych zajezdniach w Enfield i Thornton Heath, przy jednoczesnym dalszym wzmocnieniu naszej floty w Brixton, jest ekscytującym kamieniem milowym na naszej drodze elektryfikacji sieci autobusowej w całym Londynie. . Cieszymy się, że po raz kolejny współpracujemy z Wrightbus i Zenobe nad tym projektem, aby wesprzeć długoterminową wizję TfL” – powiedział Dyrektor handlowy Arriva London, Graham Davies.
Wszystkie autobusy dla Arrivy zostaną produkowane w fabryce w Ballymena, co oznacza wsparcie dla miejsc pracy w Irlandii Północnej i szerzej w całej Wielkiej Brytanii za pośrednictwem krajowego łańcucha dostaw.
-„Wrightbus jest liderem w zakresie elektrobusów, a StreetDeck Electroliner BEV jest najbardziej wydajnym dwupokładowym autobusem elektrycznym na świecie. Testy przeprowadzone przez grupę testującą pojazdy UTAC wykazały, że Streetdeck zużywa około połowy energii w porównaniu z innymi dwupokładowymi pojazdami typu BEV w Wielkiej Brytanii. Do tego jest nie tylko bardziej energooszczędny, ale zgodnie z obliczeniami Ultra Low Emission Bus Scheme (ULEB) StreetDeck Electroliner wytwarza również o 86% mniej CO2 na km niż podstawowy model z silnikiem diesla Euro 6” – dodał
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
900 autobusów
Aktualnie w sieci Transport for London codziennie operuje około 900 autobusów o zerowej emisji.
-„Dodanie 50 nowych bezemisyjnych pojazdów elektrycznych jest ważne dla szybko rozwijającej się sieci ekologicznych autobusów w Londynie. Nowe autobusy nie tylko odegrają kluczową rolę w oczyszczaniu toksycznego powietrza w stolicy i przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym, ale będą również wyposażone w nowe funkcje poprawiające wrażenia klientów, w tym cyfrowe ekrany informacyjne i punkty ładowania USB. Do tego autobusy zostały zbudowane w Wielkiej Brytanii, pomagając w rozwoju brytyjskiej gospodarki” – dodał Louise Cheeseman, dyrektorka ds. eksploatacji autobusów w TfL.
Z kolei dla firmy Zenobe, specjalisty w zakresie elektryfikacji flot pojazdów elektrycznych i partnera w zapewnianiu gotowości warsztatów do obsługi pojazdów elektrycznych, londyński projekt to dalsze rozszerzenie strategicznego partnerstwa z Wrightbus.
Steven Meersman, współzałożyciel i dyrektor Zenobe tak podsumował najnowszy kontrakt:
-„Dodanie 50 bezemisyjnych pojazdów Wrightbus to kolejny mocny dowód zaangażowania Arriva London w dekarbonizację transportu w stolicy. 14 z tych pojazdów wyjedzie na drogi w ramach naszej stałej współpracy z Arriva Brixton Tramshed. Dzięki naszej umowie gwarantujemy dostarczanie wymaganego ładowania do floty pojazdów Wrightbus i wspieranie wydajności ich akumulatorów, i cieszymy się, że możemy rozszerzyć tę usługę na nowe pojazdy. W Arriva Enfield i Arriva Thornton Heath zaprojektujemy i zbudujemy infrastrukturę ładowania, w tym integrację naszego oprogramowania do inteligentnego ładowania, aby zapewnić optymalizację szybko rozwijającej się floty Arriva London – i to zarówno pod kątem ekonomicznym, jak i środowiskowym”.