Wojsko znowu kupuje autobusy. 25 w podstawie + 25 w opcji

infobus
06.05.2023 19:01

28 kwietnia 2 Regionalna Baza Logistyczna Jednostka Wojskowa 4226 ogłosiła przetarg na zakup łącznie 25 nowych autobusów klasy MAXI do „ogólnego przeznaczenia”.

Zdanie podzielone zostało na cztery zadania, które obejmują także opcjonalne dostawy – na łącznie 25 szt. Przypomnijmy, że ostatni kontrakt dla armii wygrała Firma Wanicki z autobusami hiszpańskiego producenta marki Irizar. I to ona – a nie Autosanem – jest faworytem do wygrania najnowszego zamówienia WP.  

Co chce wojsko?

Najnowszy przetarg autobusowy Wojska Polskiego obejmuje zadania:

1. Zamówienie podstawowe – 3 szt.; Zamówienie Opcjonalne – 3 szt.

2. Zamówienie podstawowe – 6 szt.; Zamówienie Opcjonalne – 6 szt.

3. Zamówienie podstawowe – 7 szt.; Zamówienie Opcjonalne – 7 szt.

4. Zamówienie podstawowe – 9 szt.; Zamówienie Opcjonalne – 9 szt.

Razem 25 pojazdów w podstawie i 25 w opcji. Zamawiający wymaga, aby zamówienie w zakresie ilości podstawowych zostało zrealizowane w terminie do 160 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy, jednak nie później niż do dnia 30.11.2023 r. Średnioroczny przebieg dla tej grupy pojazdów wynosi około 20 000 km.

Z tego co udało nam się ustalić autobusy mają mieć następujące parametry:

  • rok produkcji 2023
  • autobusy minimum klasy II
  • liczba miejsc siedzących – minimum 41 (bez kierowcy) + fotel pilota;
  • wysokość wnętrza (podłoga-sufit) – minimum 1 950 mm;
  • pojemność bagażnika – minimum 3 m3 – nie dotyczy przestrzeni bagażowej znajdującej
    się nad głowami pasażerów (półek)
  • pojazdy muszą posiadać dwoje drzwi wejściowych jednoskrzydłowych;
  • układ napędowy to silnik wysokoprężny o mocy inimum 210 kW spełniający normę emisji spalin Euro 6, połączony z ręcznie sterowaną lub zautomatyzowaną lub automatyczną skrzynią biegów o minimum 6 przełożeniach do przodu

Dodatkowo w zakresie gwarancji mamy takie wymogi:

a) minimum 36 miesięcy gwarancji ogólnej bez limitu przebiegu na wszystkie elementy,
które nie podlegają normalnemu zużyciu w czasie eksploatacji;
b) minimum 36 miesięcy na powłoki lakiernicze;
c) minimum 48 miesięcy na perforację elementów nadwozia;
d) minimum 36 miesięcy na eksploatację opon, z zachowaniem zasady montażu opon
wyprodukowanych w roku dostawy pojazdu10;
e) minimum 36 miesięcy na akumulatory, z zachowaniem zasady montażu akumulatorów
wyprodukowanych w roku dostawy pojazdu

fot. Wojsko Polskie

Przetargowe wymagania

Na oferty wojsko czeka do 29 maja, na następnie oceni złożone oferty na podstawie aż sześciu kryteriów:

  • Cena – 60%
  • Gwarancja – 20%, gdzie:

0 pkt. – Wykonawca zaoferował 36 miesięcy;

4 pkt. – Wykonawca zaoferował od 37 miesięcy do 42 miesięcy;

8 pkt. - Wykonawca zaoferował od 43 miesięcy do 48 miesięcy;

12 pkt. - Wykonawca zaoferował od 49 miesięcy do 54 miesięcy;

16 pkt. - Wykonawca zaoferował od 55 miesięcy do 59 miesięcy;

20 pkt. - Wykonawca zaoferował 60 miesięcy i więcej.

  • Dodatkowa moc silnika (Ms) = 5%, gdzie oferta z najwyższą mocą silnika (powyżej 210 kW) uzyska największą ilość punktów – 5%
  • Pomieszczenie do wypoczynku dla drugiego kierowcy, wyposażone w łączność pomiędzy pomieszczeniem wypoczynku a miejscem kierującego, ogrzewane oraz klimatyzowane – 5%
  • Wyposażenie w elektroniczny układ sterujący rozdziałem siły hamowania w zależności od bieżącego rozkładu mas i obciążenia poszczególnych osi pojazdu (np. EBD lub równoważny) – 5%
  • Wyposażenie w przednią szybę ogrzewaną elektrycznie – 5%
fot. Wojsko Polskie

Dotychczasowe zakupy

Na koniec krótka, że po raz ostatni Wojsko Polskie było na autobusowych zakupach w 2022 roku. W efekcie ogłoszonego zamówienia - które wygrała firma Wanicki - pod koniec zeszłego roku do Regionalnej Bazy Logistycznej  dostarczono partię autobusów międzymiastowych marki Irizar model i4. Wartość umowy w części gwarantowanej i opcjonalnej opiewała na kwotę 27 527 400,00 zł.