Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Włoskie Daily także w Polsce

infobus
09.07.2013 18:27
Poznańska spółka Hermes Bus –nowy diler IVECO Bus w Polsce –ruszyła z serią prezentacji minibusa Iveco Daily Tourys ERO, który produkowany jest we włoskich zakładach koncernu. InfoBus był gościem na spotkaniu zorganizowanym w Transkomie Czerwonak. Przypomnijmy, że do historii odchodzi nazwa Irisbus, a jej miejsce zajmuje IVECO Bus. Kupujący minibusy mieli dotychczas do dyspozycji między innymi pojazdy oferowane przez Kapenę –międzymiastową Kapenę Thesi czy miejską Kapenę Urby. Wraz z nowym sprzedawcą autobusów w ofercie pojawiają się także minibusy na podwoziu Daily budowane we Włoszech.  Iveco Daily Tourys ERO to klasyczny minibus. Podstawą do jego budowy jest znane i niezwykle popularne podwozie Daily, w wersji o długości 7,35 m i rozstawie osi 3,95 m. Wraz z klimatyzacją ma wysokości niecałe 2,9 metra, a szerokość pojazdu to 2 m –zatem znajduje on zastosowanie wszędzie tam gdzie występują mniejsze potoki pasażerów lub wąskie drogi wymuszają na przewoźnikach korzystanie z mniejszych pojazdów. Prezentowane auto przyjechało do Polski jako pojazd demonstracyjny. Autobus spędził w Polsce dwa tygodnie, robiąc objazd po terenie całego kraju. Daily oglądali przede wszystkim przewoźnicy z południowej Polski, autobus był na Śląsku, w Lublinie czy w kilku przedsiębiorstwach PKS. Docelowo trafi do klienta w Czechach, wraz z dwoma kolejnymi tego typu pojazdami.
Iveco Daily Tourys EROIveco Daily Tourys EROIveco Daily Tourys EROIveco Daily Tourys ERO
Prezentowane Daily to typowy autobus turystyczny. Ma 19 miejsc siedzących –w pięciu rzędach po trzy fotele i cztery fotele w szóstym rzędzie. Ta wersja charakteryzuje się powiększonym lukiem bagażowym, który ma pojemność 1,7 m3. Zwykle to właśnie wielkość przestrzeni bagażowej mocno utrudnia przewóz większej ilości pasażerów tego typu pojazdami, stąd pomysł na obniżenie podłogi i powiększenie luku bagażowego. Dopuszczalna masa całkowita Iveco Daily Tourys ERO to 5,6 t, z czego maksymalne obciążenie II osi wynosi 3,7 t. Prezentowany model to wersja turystyczna, choć dostępna jest wersja międzymiastowa. Różni się ona liczbą foteli –ma ich o trzy więcej, kosztem pojemności bagażnika. Ta druga wersja znajduje zastosowanie także w firmach organizujących przewozy pracownicze czy nawet w komunikacji podmiejskiej –na tych trasach, na których nie jest potrzebne auto dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Wnętrze urządzono w sposób typowy dla minibusów –z półkami bagażowymi po obu stronach pojazdu i głośnikami wbudowanymi w półki bagażowe i sufit. Podłoga i sufit wykończone zostały wykładzinami, a szyby boczne osłonięto firankami. Fotele mają regulację oparcia, podłokietniki i uchwyty, są także wyposażone w dwu- lub trzypunktowe pasy bezpieczeństwa –pasy trzypunktowe umieszczono na wszystkich fotelach na których istniałoby ryzyko przemieszczenia pasażera do przodu przy awaryjnym hamowaniu –tj. w pierwszym rzędzie i dla fotela w rzędzie ostatnim na wysokości przejścia. W opcji jest m.in. lodówka, zegar cyfrowy czy odtwarzacz DVD z monitorem 15”. Pojazd w tej wersji posiada jedne drzwi, o szerokości 700 mm i wysokości 1,81 m, otwierane elektrycznie (w opcji: drzwi o wysokości 1,96 m). Osobne drzwi prowadzą do kabiny kierowcy. Standardem jest klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej.
Iveco Daily Tourys EROIveco Daily Tourys EROIveco Daily Tourys EROIveco Daily Tourys ERO
Bazą pojazdu jest Daily –bez zmian względem oryginału pozostawiono konstrukcję podwozia czy układ napędowy. Prezentowany autobus wyposażony jest w czterocylindowy rzędowy silnik diesla Iveco F1C spełniający normę czystości spalin EEV (dzięki zastosowaniu EGR). Posiada on dwie turposprężarki, Common Rail i ma pojemność 2998 cm3. Rozwija moc maksymalną 170 KM przy 3000-3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm dostępny w przedziale 1250-3000 obr/min. Standardem jest sześciobiegowa skrzynia ZF 6S-400, w opcji oferowana jest automatyczna przekładnia ZF 6AS-400 z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń. Standardem w Daily są systemy elektroniczne wspomagające kierowcę w trakcie jazdy –ABS, EBD, ASR czy ESP.