Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Włosi międzymiastowym liderem LNG. Bolonia!

infobus
27.04.2020 15:00

Scania dostarczyła do Bolonii premierowe autobusy międzymiastowena LNG na Półwyspie Apenińskim. To jedne z pierwszych tego typu konstrukcji wEuropie, które wyznaczają nowy kierunek w rozwoju regionalnych i ekologicznychpołączeń.

15 autobusów międzymiastowych Scania Interlink LD LNG zostałoskierowanych na linie regionalne obsługiwane przez publicznego operatora TPER. Jakpodkreśla włoski przewoźnik, to na pewno nie jego ostatni zakup w zakresie gazowych.

Gaz i elektryczność

Sieć TPER Bologna słynie z dużej liczby eksploatowanych tampojazdów elektrycznych. Przewoźnik posiada ok. 100 elektrobusów i trolejbusóworaz dysponuje największa flotę autobusów hybrydowych we Włoszech. Jedocześniefirma cały czas rozwija swoją gazowa flotę i dzisiaj ma aż 311 pojazdównapędzanych CNG.

Dzięki takim inwestycjom, emisje gazów cieplarnianych emitowanychprzez boloński transport zredukowane zostały o 20% w ciągu ostatnich trzech lat. Dziś firma robi kolejny krok naprzód w zakresie zrównoważonego transportu.

Poza miastem

Nowe autobusy Scania Interlink na LNG zakupione przez TPERłączą ekologię ze zwiększonym zasięgiem, gwarantowanym przez technologię LNG. Do tego dochodzi niezawodności elastycznośćnapędu opartego na gazie ziemnym.

Nowa Scania Interlink LD LNG może pomieścić w swoim „baku”aż 1008 l gazowego paliwa, które został podzielone na zbiorniki kriogeniczne: jeden o pojemności 556l po prawej stronie i drugi mieszczący 452 l po lewej stronie. Razem zapewniato zasiąg ponad 1000 km! Pozwala to naobsługę lokalnych linii bez tankowania nawet przez trzy dni!

-„Zakupione pojazdy marki Scania są owocem pierwszego wEuropie przetargu na autobusy międzymiastowe napędzane LNG. Jesteśmyprekursorami w stosowaniu alternatywnego paliwa w regionalnym transporcie, co zwiększakorzyści środowiskowe – nawet w przypadku najdłuższych połączeń. W ciągunajbliższych trzech lat planujemy zakup kolejnych 243 nowych autobusów różnychtypów za łączną kwotę ponad 76 milionów euro. Zapewniam, że nie zabraknie wśródnich pojazdów na LNG” – zapowiedziała dyrektor generalna TPER, GiuseppinaGualtieri.

Włoska ofensywa

Zakup 15 autobusów LNG o wartości 3,7 mln EUR został zrealizowanyprzez TPER w 90% ze środków własnych. Pozostałe 10% stanowiły dotacje z funduszyrządowych.

Warto pamiętać, że Włochy zajmują obecnie pierwsze miejsce wEuropie pod względem liczby stacji tankowania LNG. Na Półwyspie Apenińskimdziała aż 56 punktów z 200 wszystkich stacji tankujących kroplony gaz wEuropie.

A w Polsce?

Nasz kraj jest europejskim liderem w zakresie użytkowaniaautobusów miejskich  zasilanych LNG, z czego najwięcej tego typu pojazdów ma MZA Warszawa.Dostawy paliwa do nich zabezpiecza firma PGNiG Obrót Detaliczny.A to nie koniec.

StołeczneMiejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły niedawno, że do roku 2022 planuje zakupkolejnych 160 autobusów na gaz, w tym 90 pojazdów napędzanych LNG. Dołączą onedo floty blisko 200 autobusów gazowych, które już jeżdżą po ulicach .

Zdaniem ekspertpów, paliwo gazowe gwarantuje nawet dziesięciokrotnie mniejsząemisję cząstek stałych do atmosfery niż w przypadku zasilania ON. Ponadtopojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jestszczególnie istotne w przypadku centrów miast.