Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Włocławek kupi trzy hybrydy

infobus
09.07.2014 21:51

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Włocławku ogłosiło przetarg na zakup trzech hybrydowych autobusów miejskich klasy MAXI. Na razie zamówienie ma być finansowane ze środków własnych spółki, ale firma mocno liczy na „resztówki”funduszy unijnych z RPO. Szacunkowa wartość kontraktu to 3 400 000 PLN netto. Autobusy winny charakteryzować się najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie technologii, projektowania gwarantującymi wysoką jakość wykonania, niezawodność w okresie eksploatacji oraz niskie koszty eksploatacji. Zaoferowane pojazdy muszą być fabrycznie nowe, nie eksploatowane, (max. przebieg do 500 km), wyprodukowane nie wcześniej jak w 2014 roku. Ich długość to 11,8-12,0 m przy pojemności minimum 90 osób. W każdym z nich ma się znaleźć automat biletowy, monitoring, klimatyzacja kabiny kierowcy i system informacji pasażerskiej. Co do układu hybrydowego to przewoźnik ma następujące wymagania: minimalna liczba przełożeń w układzie przeniesienia napędu –6;baterie litowo-jonowe (Li-Ion) lub niklowo-molibdenowe (Ni-NH) o pojemności min. 3kWh, system odzyskujący energię w procesie rekuperacji oraz inwerter napięcia DC/AC i AC/DC. Warto podkreślić, że z kolei w zakresie silnika wysokoprężny zamawiający dopuszcza jeszcze normę Euro 5/EEV. Złożone oferty zostaną ocenione pod kątem następujących kryteriów:

– najniższa cena (waga 60%)
– ocena techniczno-eksploatacyjna autobusów (waga 35%)
– warunki gwarancji (waga 5%).
Aktualnie w taborze MPK Włocławek dominują pojazdy arki Solaris
Przyjęte przez MPK Włocławek kryteria techniczne mocno akcentują potrzebę unifikacji najnowszych pojazdów hybrydowych z dotychczas eksploatowanym przez spółkę autobusami niskopodłogowymi (także pod kątem zastosowanego silnika diesla). Zdaniem MPK ważne jest także zastosowanie stali odpornej na korozję oraz silnika pionowego z zabudową wieżową. To właśnie te elementy zapewnią maksymalną liczbę technicznych punktów potencjalnym oferentom. Patrząc na skład floty włocławskiego przewoźnika wydaje się, że największe szanse pod tym kątem ma Solaris. Producent z Bolechowa dostarczył do Włocławka w latach 2003 –2013 już 50 niskopodłogowych autobusów (21 szt. Urbino 10 i 29 szt. Urbino 12), co biorąc pod uwagę łączny stan flory MPK (60 szt.) daje ponad 80% udział wielkopolskiej marki całym taborze. Reszta pojazdów to Jelcze M081 i 120MM. O tym kogo wybierze MPK Włocławek przekonamy się 15 sierpnia 2014 r., kiedy mija termin składania ofert. Natomiast termin wykonania całości zamówienia to 23 grudnia 2014 r.