Włochy: Kolejne zamówienia na trolejbusy Van Hool/Kiepe
Mediolan podpisał umowę z firmami Van Hool i Vossloh Kiepe na dostawę 50 trolejbusów (z opcją na kolejne 40 sztuk). To największe we Włoszech zamówienie na trolejbusy w ciągu ostatnich 10 lat. Pierwsza partia 30 tego typu pojazdów trafiła do Mediolanu 3 kwietnia br. Zastąpiły one wycofywane z eksploatacji, 25-letnie pojazdy. Charakterystyczne, ciemnozielone pojazdy o nowoczesnej sylwetce na dobre wpisały się w krajobraz tej północnowłoskiej metropolii. Oprócz Mediolanu, na trolejbusy Van Hool/Kiepe zdecydowały się ostatnio także miasta Lecce, Genua, Rimini, Avellino i Bari. Trolejbusy są pojazdami, na którą często decydują się przewoźnicy zmierzający do osiągnięcia zerowej emisji spalin przez ich tabor. Ten środek transportu ostatnio przeżywa we Włoszech swój renesans. Kontrakt zawarty z Mediolanem przewiduje sukcesywne dostawy w ciągu trzech lat. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesne kondensatory „ultracaps”, umożliwiające szybkie gromadzenie i uwalnianie energii dla celów trakcyjnych, a także magazynowanie energii powstającej podczas hamowania, co pozwoli na ograniczenie zużycia energii. Trolejbusy Van Hool/Kiepe wpisują się w tendencję do stosowania przyjaznych dla środowiska źródeł zasilania: sieci trakcyjnej o napięciu 700 V lub mieszanej, dieslowsko-elektrycznej w przypadku objazdów, awarii czy poruszania się po odcinkach nie posiadających trakcji, zawsze wyposażane w systemy rekuperacji energii hamowania. Trolejbusy Van Hool/Kiepe to w pełni niskopodłogowe pojazdy, wyposażone w rampę wjazdową dla wózków w środkowych drzwiach. Rimini zamówiło 5 sztuk przegubowych trolejbusów w takiej samej wersji, jak Genua. Pojazdy zostaną dostarczone w 2009 r. Bari i Avellino zamówiły 12 trolejbusów w odmianie solo.