Wirtualny spacer po wrocławskich Citaro C2
MPK Wrocław wpadło na pomysł, jak atrakcyjnie przybliżyćpasażerom nowe autobusy Mercedes-Benz Citaro. Teraz „Gwiazdę” można obejrzeć podczas”wirtualnego spaceru”.
Z początkiem marca na wrocławskie ulice wyjechaływydzierżawione przez wrocławskie MPK nowe autobusy marki Mercedes-Benz Citaro2. Żeby zobaczyć wnętrze nowego pojazdu, nie trzeba kupować biletu, ba nietrzeba nawet iść na przystanek. Pojazd można obejrzeć podczas „wirtualnegospaceru”.
Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej możnaobejrzeć wnętrze nowego pojazdu. Ponadto autorzy projektu przygotowali opisyposzczególnych elementów znajdujących się w autobusie.
-„Tych, którzy jeszcze nie mieli okazji korzystać z tychkomfortowych pojazdów, serdecznie zapraszamy do odwiedzenia jednego z naszychautobusów w formie wirtualnego spaceru – mówi Agnieszka Korzeniowska zwrocławskiego MPK.
Wizualizacja autobusu dostępna jest TUTAJ
Nie tylko wirtualnie
W „realu” nowe pojazdy nowe Mercedesy pojawiły się m.in. naliniach 115, 119, N, 128, 122, czy 144. Przypomnijmy, że MPK Wrocław wydzierżawiłołącznie 60 pojazdów, w tym 40 przegubowych Citaro G i 20 standardowych Citaro.
Pasażerowie po pierwszych kursach bardzo pochlebnie oceniająnowe pojazdy. – Bardzo cicho wewnątrz.Plus za GPS na żywo na ekranach, że widać gdzie jest pojazd – czytamy naFacebooku MPK Wrocław. – Super są i naprawdę po jednym kursie się zakochałam wnich – pisze Magdalena.
Pozostałe oponie z FB to: -„Bardzo cicho wewnątrz, plus zaGPS na żywo na ekranach, że widać, gdzie jest pojazd.” „Super są inaprawdę po jednym kursie się zakochałam w nich.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Przetestowałem #8435, #8440, #8418 i #8434. Mogę tylkopowiedzieć, że na pewno spełnią oczekiwania wrocławian!”
Wrocławianie oprócz zalet dostrzegli także pewneniedociągnięcia: „Monitor duży, a mapka zamiast być na cały ekran, to byłamalutkim kwadracikiem w rogu… a tablice z nazwami przystanków, pokazywały nieten „następny” przystanek, tylko drugi w kolejności.”
Ocena kierowcy
Dobre o nich wypowiadają się też kierowcy MPK: -„Z perspektywykierowcy różni się choćby wygodniejszym fotelem, ma dwa podłokietniki copozwala wygodniej prowadzić autobus wiele godzin. Jest komputer pokładowysterowany z kierownicy. Bardziej czytelne parametry na kokpicie. Pojazd napędza380-konny silnik. Posiada też czterostopniową skrzynię biegów – dzieli siępierwszymi wrażeniami Dariusz Tylski, kierowca MPK.
Wrocławianie mieli już okazję poznać możliwości autobusówmercedes typu Citaro. Po ulicach miasta od 2007 roku jeżdżą bowiem modele zestarszej generacji. Najnowsze Citaro to w tej chwili najbardziej ekologicznepojazdy z napędem spalinowym na świecie. Autobus spełniają wygórowane normyemisji spalin Euro 6. Wyposażone są w moduł rekuperacyjny, aby magazynowaćenergię elektryczną, dzięki temu spalanie jest jeszcze mniejsze. Pojazdy sąbezpieczne, wyposażone w system antypożarowy i we wszystkie nowinki techniczne,łącznie z gniazdami USB.
Nowe pojazdy zostały wydzierżawione na 10 lat. Oprócz dostawyautobusów konsorcjum, które wygrało przetarg będą je również serwisować. To jednaknie wszystkie inwestycję Wrocławia w nową flotę. Miejski przewoźnik jest wtrakcie przetargu na kolejne 50 nowych autobusów. I tym razem nie będzie todzierżawa, ale zakup. Otwarcie ofert w tym przetargu ma nastąpić jeszcze w tymmiesiącu.
„